کد خبر 7680
۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵

نقدعلی:

دولت در تدوین برنامه هفتم توسعه برای ذخیره‌سازی آب باران تدبیری ویژه بیاندیشد

دولت در تدوین برنامه هفتم توسعه برای ذخیره‌سازی آب باران تدبیری ویژه بیاندیشد

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس با اشاره به اینکه میلیاردها مترمکعب آب از آسمان بارید و به جای ذخیره‌سازی به سمت دریاها سرازیر شد، از دولت خواست که ارائه برنامه ویژه برای ذخیره‌سازی آب باران را در بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه لحاظ کند.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۹ مردادماه) مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم  در تذکر شفاهی با استناد به ماده (۲۲) آیین‌نامه داخلی گفت: سیل عظیمی که در سراسر کشور آمد درس بزرگی به همراه داشت چرا که میلیاردها مترمکعب آب در شهرهایی همچون بندرعباس و سیستان و بلوچستان از آسمان بارید و به سمت دریا سرازیر شد.

وی ادامه داد: حدود ۵ سد می‌تواند این آب را در خود ذخیره کرده به گونه‌ای که از شیرین‌سازی آب دریا بی‌نیاز شویم آن هم در شرایطی که یکی از اولویت‌های مهم کشور موضوع تأمین آب است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس تصریح کرد: هم اکنون می‌طلبد دولت در بودجه‌بندی به ویژه برای بودجه ۱۴۰۲ و تدوین برنامه هفتم توسعه برای ذخیره‌سازی آب باران و آبخیزداری در مناطقی که منافی با کار محیط زیست نداشته باشد، تدبیری ویژه بیاندیشد.

نقدعلی خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مصوبه دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان ابطال شد و بازنشستگان از آقای قالیباف برای پیگیری این موضوع که در پی آن ۱۰ درصد اعتراضی در هیأت تطبیق مقررات بررسی شده و به این نتیجه منتهی شد قدردانی کردند اما هنوز مصوبه جدیدی از سوی دولت ابلاغ نشده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تأکید کرد: بازنشستگان در این مورد گلایه دارند که به حق است چرا که آنها عمر خود را در خدمت جمهوری اسلامی گذاشته بودند و در شرایط کنونی با وجود اینکه سال به نیمه رسیده است اما هنوز مصوبه دولت برای افزایش حقوق آنها نیامده است بنابراین انتظار داریم شما به عنوان رئیس قوه مقننه از دولت فوریت رسیدگی به این مهم را یادآوری کنید.  

انتهای پیام

کد خبر 7680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =