کد خبر 7750
۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶

میرمحمدی:

سازمان برنامه باید ماهانه ۵.۵ همت به حساب بیمه‌ها واریز کند

سازمان برنامه باید ماهانه ۵.۵ همت به حساب بیمه‌ها واریز کند

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: سازمان برنامه و بودجه باید ماهانه ۵.۵ همت به حساب بیمه‌ها واریز کند تا افزایش قیمت دارو از طریق داروخانه‌ها جبران شود و مردم در این زمینه آسیب نبینند.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، سیدجلیل میرمحمدی نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی‌ امروز (سه شنبه) در جریان بررسی گزارش کمیسیون بهداشت درباره عملکرد وزارت بهداشت و ‌درمان در اجرای طرح دارویاری با اشاره به مزایا این طرح گفت: بیمه شدن تعدادی زیادی، تحت پوشش قرار گرفتن ۳۶۶ قلم دارو، حمایت از تولید دارو در داخل، عدم افزایش قیمت داروهای تحت پوشش و پیشگیری از قاچاق، حسن اجرای طرح دارویاری است.

وی با قدردانی از رییس مجلس برای پیگیری جهت اختصاص منابع حاصل از سهم یک درصد از ارزش افزوده و تامین منابع مالی برای تهیه هزار دستگاه آمبولانس افزود: باید مجلس در این طرح حضور جدی پیدا کند. همچنین سازمان برنامه باید ماهانه ۵.۵ همت از مابه‌التفاوت ارز ترجیحی و ارز آزاد به حساب بیمه‌ها واریز کند.

میرمحمدی تاکید کرد: سازمان برنامه و بودجه باید ماهانه ۵.۵ همت به حساب بیمه‌ها واریز کند تا افزایش قیمت دارو از طریق داروخانه‌ها جبران شود و مردم در این زمینه آسیب نبینند. همچنین باید وزارت خانه های اقتصادی و کار و بانک مرکزی با یکدیگر همکاری داشته باشند. وزارت بهداشت مجری طرح دارویاری است و محور اصلی موفقیت یا عدم موفقیت این طرح سازمان برنامه و بودجه است.

نایب رییس کمیسیون بهداشت مجلس اضافه کرد: در ۴ ماه ابتدایی سال که این طرح اجرا نشد، یک میلیارد دلار ارز توسط دولت تخصیص یافت که ۷۰۰ میلیون آن تأمین نشده است.

وی گفت: بیمارستان‌های دولتی و مراکز و کلینیک‌های دولتی برای دارو به مشکل تأمین اعتبار برخورد کردند که ضرورت دارد به این موضوع ورود کنیم.

انتهای پیام

کد خبر 7750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =