کد خبر 7776
۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶

گزارش؛

سومین کارت زرد پارلمان به پاستور در عرض سه ماه/ تأکید نمایندگان بر جلوگیری از تلاطم بازار دارو

سومین کارت زرد پارلمان به پاستور در عرض سه ماه/ تأکید نمایندگان بر جلوگیری از تلاطم بازار دارو

نمایندگان مردم در مجلس با تکیه بر ابزار نظارتی خود بر روند اجرای قوانین نظارت کردند که موجب دریافت کارت زرد سوم از سوی کابینه دولت شد و در ادامه بر لزوم ساماندهی و جلوگیری از تلاطم بازار دارو تاکید کردند.

به گزارش نمایندگان ما: سی و ششمین نشست علنی مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۱ صبح امروز (سه شنبه، ۱۱ مرداد ماه) به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و با حضور ۲۲۰ نفر از نمایندگان و رأس ساعت ۸ و ۱۶ دقیقه  برگزار شد.

پس از قرائت آیات کلام الله مجید،  حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ابتدا دستور کار صحن علنی را قرائت کرد که بر این اساس سوال احمد راستینه هفشجانی نماینده شهرکرد، بن و سامان و تعدادی دیگر از نمایندگان از وزیر ورزش و جوانان، بررسی گزارش کمیسیون های اقتصادی، کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست، صنایع و معادن، عمران و غیره در دستورکار نمایندگان قرار گرفت.  

مجلس از توضیحات سجادی قانع نشد/ وزیر ورزش کارت زرد گرفت

در جریان برگزاری سی و ششمین نشست علنی مجلس شورای اسلامی، سوال احمد راستینه هفشجانی نماینده شهرکرد، بن و سامان و تعدادی دیگر از نمایندگان از وزیر ورزش و جوانان بررسی شد.

ابتدا سید حمید سجادی با اشاره به اینکه این وزارتخانه از ۱۰ تکلیفی که داشته به ۸ تکلیف خود عمل کرده و پیش نویس آیین نامه دو تکلیف دیگر نیز تدوین شده است، از ارتقای معاونت امور جوانان این وزارتخانه به دبیر شورای عالی جوانان خبر داد.

در ادامه راستینه هفشجانی در تشریح سوال از وزیر ورزش و جوانان، گفت: در طول قریب به ۲ سالی که زمان اجرای قانون شرح وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان از دست رفت و می توانستیم از ظرفیت های این قانون برای ساماندهی ورزش کشور استفاده کنیم و استفاده نکردیم، مسئولیت آن با کیست.

نهایتا، راستینه هفشجانی از پاسخ های وزیر قانع نشد و توضیحات وزیر به رأی گذاشته شد که بر این اساس نمایندگان نیز با ۱۱۲ رأی موافق، ۱۲۰ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۳ نماینده حاضر در جلسه از توضیحات وزیر قانع نشدند.

بررسی گزارش کمیسیون بهداشت درباره نحوه اجرای طرح دارویار/ تاکید نمایندگان بر لزوم حمایت از مردم

بررسی گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد بررسی عملکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نحوه اجرای طرح دارویار دومین دستور کار منتخبان ملت در بهارستان بود.

ابتدا بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت سیزدهم در خصوص موضوع یاد شده گفت: در گذشته سهم بیمار و سهم بیمه را داشتیم و سهم یارانه سلامت را اضافه کردیم، این موضوع باعث شد پرداختی بیماران تغیری نکند و یا حتی در مواردی نسبت به گذشته کاهش یابد.

همچنین زهرا شیخی، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ضمن تشریح گزارش کمیسیون متبوعش، گفت: اجرای طرح دارویار در بستر نسخ الکترونیک و پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان با ابهام روبرو است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 7776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =