کد خبر 7965
۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰

بدری:

اصلاح قانون نظام مهندسی در کمیسیون عمران انجام شده است

اصلاح قانون نظام مهندسی در کمیسیون عمران انجام شده است

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: اصلاح قانون نظام مهندسی در کمیسیون عمران انجام شده و به زودی به صحن علنی مجلس خواهد رفت.

به گزارش نمایندگان ما، صدیف بدری نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ۲۲ مرداد در نشست اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان اردبیل با بیان اینکه مسایل فنی و ساخت و ساز شوخی بردار نیست، خاطرنشان کرد: باید در طراحی، نظارت و اجرا دقیق عمل کنیم تا مردم در ساختمان های ایمن با خیال راحت سکنی گزیده و شرایط مطلوب ساخت و ساز را شاهد و ناظر باشیم.

وی ادامه داد: باید در همه حوزه های ساخت و ساز با در نظر گرفتن شرایط مطلوب حرکتی را انجام دهیم تا مهندسی ارزش، کیفی سازی، ارزان سازی، اقتصاد مهندسی در ابعاد مختلف و ... مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس از اصلاح قانون نظام مهندسی خبر داد و گفت: از مجلس دهم فرآیند اصلاح قانون نظام مهندسی شروع شده بود به طوری که تا ما موفق شدیم در مجلس یازدهم این کار را به سرانجام برسانیم که با جمع بندی نظرات و رفع ایرادات تلاش بر این است تا عمده دغدغه ها و مشکلات مهندسان را اجرای قانون جدید برطرف شود.

بدری بیان کرد: براساس قانون جدید مسئولیت هیئت مدیره چهار ساله بوده و انتخاب بازرسان و اعضای شورای انتظامی نیز توسط اعضای نظام مهندسی انجام خواهد شد و هر فرد که پروانه حرفه مندی داشته باشند عضو نظام مهندسی بوده و اشخاص حقیقی نیز بر همین مبنا تائید می شوند.

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس ضرورت شفاف سازی مسایل و موضوعات را توسط هیئت مدیره یادآور شد و خاطرنشان کرد: انتخاب هیئت رئیسه دو ساله خواهد بود و تلاش می کنیم تا دغدغه مهندسان در حوزه بیمه، تعرفه گذاری و اصلاح ماده ۲۷ انجام شده و فعالیت ها بدون ابهام به اعضای نظام مهندسی ارائه شود.

بدری، تسهیلگری در صدور پروانه مجری گری و حل مشکل مالیاتی شرکت های حقیقی را یادآور شد و بیان کرد: عملکرد سازمان نظام مهندسی به عنوان تشکل فنی باید برای ذینفعان شفاف و روشن ارائه شده تا بستر جلب اعتماد بیشتر و رضایت مخاطبان فراهم آید.

وی بیان شفاف عملکرد مالی و کارهای انجام شده در حوزه اجرایی را یادآور شد و تصریح کرد: ابطال قانون نظام مهندسی در دیوان اداری صحت ندارد و خود اعضای نظام مهندسی باید از دخالت سیاسیون در این حوزه جلوگیری کنند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس افزود: دامنه اختیارات نظام مهندسی باید گسترده باشد تا از طراحی، ساخت و کنترل و نظارت همه امور به نظام مهندسی سپرده شود تا سایه راه و شهرسازی در این مجموعه کمتر مشهود باشد.

بدری گفت: در قانون جدید شرح خدمات جامعه مهندسان و تاثیرگذاری مهندسان در فرآیند ساخت و ساز در کنار سایر عوامل مشخص شده و جلوی صدور بخشنامه های سلیقه ای وزارت راه و شهرسازی و تعارض منافع احتمالی نیز گرفته شده است.

وی اظهار کرد: نظارت مرحله به مرحله در فرآیند سخت و ساز گاه جوابگو نیست و شایسته است نظارت های کارگاهی مدنظر قرار گیرد تا ما بتوانیم ارتقای کیفی طراحی، اجرا و نظارت را در ساخت و سازها شاهد باشیم و جلب اعتماد مخاطبان به معنای واقعی انجام شود.

انتهای پیام

کد خبر 7965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    1 0
    سلام ؛ همکاران محترم عنایت داشته باشند ، امروز ما از یکطرف با مافیای بسیار قدرتمند و مزور رو برو هستیم ، که جز به منافع شخصی و پرکردن جیب خود به چیز دیگری فکر نمیکنند ، و از طرف دیگر خیل عظیم مهندسانی که بدلیل سو مدیریت مسئولان سازمان و عدم برخورد قانونی دستگاه نظارت با خلافکاران ، در شرایط بسیار دشوار معیشتی قرار دارند و کمرشان زیر بار فشار اقتصادی در حال خورد شدن است !!!، ایا در چنین شرایطی رواست که ما بجای تشویق اعضا به شرکت در مجمع عمومی و گفتن یک نه بزرگ به تمام فسادها و حیف و میل کردن پول اعضا و اموال سازمان و... بیاییم با هم بر سر مسائل فرعی و دست چندم درگیر شویم و مافیای حاکم بر سازمان را بحال خود رها کنیم ؟؟؟ من بعنوان یک عضو کوچک از خانواده بزرگ مهندسی که سالهای طولانی در خدمت همکاران و در کنار ایشان بوده ام ، از همه عزیزان میخواهم متحد و پرشور در مجمع ۱۸ مهرماه شرکت کنید تا بتوانیم یکبار برای همیشه فساد در سازمان را ریشه کن کرده و دیگر اجازه ندهیم ، خلافکاران و فرصت طلبان با پول ما ، بر ضد ما اقدام کنند !! به امید پیروزی وعده ما روز ۱۸ مهرماه در مجمع عمومی !!!
  • حسین IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 1
    ایجاد بیمه بازنشستگی و ایجاد صندوق بیمه خدمات درمانی برای مهندسان ضروری است . چون اغلب مهندسان ناظر ساختمان تحت پوشش هیچ بیمه ای قرار ندارند .
  • معین IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    0 0
    متاسفانه رئیس کمیسیون عمران مجلس یک پزشک عمومی است که هیچ تخصص و دانشی در بحث نظام مهندسي ساختمان ندارد و با مشکلات مهندسان عضو نظام مهندسي آشنا نیست