کد خبر 8558
۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۱

منادی:

مسیر برای پزشکان مناطق محروم هموار شد/ ۲۱ سال خدمت در مناطق کم برخوردار به ۱۰ و ۱۵ سال به ۸ سال کاهش پیدا کرد

مسیر برای پزشکان مناطق محروم هموار شد/ ۲۱ سال خدمت در مناطق کم برخوردار به ۱۰ و ۱۵ سال به ۸ سال کاهش پیدا کرد

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس مصوبه جدید این کمیسیون در خصوص اصلاح برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی تشریح و گفت: مدت ۲۱ سال خدمت در مناطق کم برخوردار به ۱۰ الی ۱۱ سال و ۱۵ سال به ۸ سال کاهش پیدا کرد.

به گزارش نمایندگان ما، علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در تشریح مصوبه این کمیسیون مبنی بر «طرح اصلاح قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی»، عنوان کرد: سال ۱۳۸۹ قانونی در این زمینه وجود داشت که براین اساس پزشک و متخصصانی که ۷.۵ سال مدت تحصیل آن به طول انجامید باید سه برابر مدت تحصیل خود در مناطق کم برخوردار خدمت کنند و ۳۰ درصد از پزشکانی که جذب دانشگاه‌ها می‌شوند، باید دوره تعهد بگذرانند.

وی با بیان اینکه امسال ۱۴ هزار پذیرش در رشته‌های پزشکی داشتیم، افزود: با مصوبه‌ای که در کمیسیون آموزش به تصویب رسید، مسیر برای پزشکان مناطق محروم هموار شد به این نحو که برای پزشکان عمومی دوره تعهد خدمت از ۳ برابر به ۱.۷ و برای متخصصین به ۲.۵ برابر با اعمال ضرایب محرومیت کاهش یافت.

منادی سفیدان تصریح کرد: بنابراین مدت ۲۱ سال خدمت در مناطق کم برخوردار به ۱۰ الی ۱۱ سال و ۱۵ سال به ۸ سال کاهش پیدا کرد.

نماینده تبریز در مجلس ادامه داد: همچنین پزشکان دارای تعهد خدمت در مناطق کم برخوردار می توانند پس از ۳ سال در دوره های تخصصی نیز شرکت کنند، همچنین این پزشکان می توانند در همان منطقه تعهد خدمت خود به استخدام دولت درآیند، همچنین به ازای هر فرزند ۶ ماه از تعهد خدمت پزشک کاسته خواهد شد.

منادی سفیدان با بیان اینکه معافیت مالیاتی نیز به علاوه افزایش سقف کارانه از دیگر مشوق های این طرح است، گفت: البته برای مستنکفین از اجرای قانون نیز مجازات هایی در نظر گرفته شده که امیدواریم پزشکی شامل این بند از مصوبه نشود.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تاکید کرد: همچنین در این قانون برای نقل و انتقال پزشکان نیز موارد مناسبی دیده شده است.

انتهای پیام

کد خبر 8558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =