کد خبر 8643
۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۱

نگاهداری:

برای حضور حداکثری نخبگان تلاش شود

برای حضور حداکثری نخبگان تلاش شود

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: اهمیت حضور نخبگان در حکمرانی وعرصه های عمومی و اجتماعی کمتر از ثروت و فناوری نیست و باید برای حضور حداکثری نخبگان تلاش شود.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، مراسم اختتامیه اولین پارلمان دانشجویی عصر امروز سه‌شنبه با حضور دانشجویان، ریاست مرکز پژوهش‌ها و رئیس کمیسیون صنایع و معادن و رئیس خانه خلاق و نوآوری مجلس در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با تاکید بر اهمیت نخبه پروری در کشور در این مراسم گفت: باید برای جذب و گردش نخبگان تلاش شود. در نظام علم و فناوری کانون‌های ثروت و قدرت وجود دارند و که جهت‌های علم و دانش را تعریف می‌کنند.

وی با بیان اینکه در کشور نظام نشر علمی راه‌اندازی نشده است، ادامه داد: ما برای نیازهای جوامع دیگر مقاله می‌نویسیم و قدرت‌های بزرگ از رسانه برای تبلیغ نظام حکمرانی خود استفاده می‌کنند. بخشی از نخبگان جذب آنها می‌شوند و کشور را ترک می‌کنند و در خدمت کانون‌های ثروت و قدرت قرار می‌گیرند.

نگاهداری گفت که اکنون مهاجرت نخبگان زیاد شده است و نخبگان باید رسالت اجتماعی خود در قبال جبهه حق و باطل و کشور خود در نظر گیرند. هر چند نابسامانی‌هایی وجود دارد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس افزود: اهمیت حضور نخبگان در حکمرانی وعرصه های عمومی و اجتماعی کمتر از ثروت و فناوری نیست و باید برای حضور حداکثری نخبگان تلاش شود.

وی گفت:راه مقابله با موانع ترک کشور نیست بلکه نخبگان باید حضور حداکثری داشته باشند.

وی یادآور شد که نیاز کشور به حکمرانی دانش بنیان کمتر از صنعت دانش بنیان نیست و بعد از چهل سال که از انقلاب اسلامی می‌گذرد نباید با آزمون و خطا حرکت کرد بلکه به حکمرانی با حضور نخبگان نیاز است.

نگاهداری عنوان کرد: باید با عقلانیت انقلابی حرکت کرد و این عقلانیت در سه جبهه تحجر، التقاطی غرب گرا و جبهه بیرونی استکبار جهانی مبارزه می‌کند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ادامه داد: جبهه تحجر جریانی است که با سوپ انقلابی بازی و با تندروی و ارائه چهره غیر عقلانی از انقلاب بین مردم و انقلاب فاصله می‌اندازند و همه انقلابیون دیگر را با تهمت و افترا می‌خواهند به حاشیه ببرند. انقلاب به حکمرانی عقلانی با مشارکت نخبگان نیاز دارد.

وی افزود: مسئولان نخبه پروری را در دستور کار قرار دهند و جریان‌های سیاسی نیز به جای حامی پروری، نخبه پروری کنند.

انتهای پیام

کد خبر 8643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =