کد خبر 8664
۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶

علیزاده:

دولت موظف به تعریف الگوی کشت است

دولت موظف به تعریف الگوی کشت است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار کرد: در کمیسیون کشاورزی دولت را موظف کردیم که قبل از موعد فصل کشت آینده، الگوی کشت را تعریف کند. همچنین به دنبال این هستیم که پشتیبانی دولتی برای برخی از محصولات کشاورزی غیرضرور آب بر، وجود نداشته باشد و حتی در صورت لزوم از آن ها عوارض گرفته شود.

به گزارش نمایندگان ما، علی اکبر علیزاده برمی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی درباره راهکارهای مقابله با تنش آبی در کشور گفت: تنش آبی بحثی است که آرام آرام شروع شد و در زمان خودش معالجه نشد و الان شاهد وضعیت کنونی آب در کشور هستیم.

وی توضیح داد: هیچگاه در کشور الگوی مصرف آب اصلاح نشد و الگوی کشت هم به درستی تعریف نشد مثلا در مناطقی که با کمبود آب مواجه ایم، جالیز کاشته و یا صنایع آب بر در منطقه خشک احداث شده است؛ این مشکلات برای امروز و دیروز نیست.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس درباره اقدامات کمیسیون کشاورزی گفت: ما در کمیسیون کشاورزی دولت را موظف کردیم که قبل از موعد فصل کشت آینده، الگوی کشت را تعریف کند. همچنین به دنبال این هستیم که پشتیبانی دولتی برای برخی از محصولات کشاورزی غیرضرور آب بر، وجود نداشته باشد و حتی در صورت لزوم از آن ها عوارض گرفته شود. در مقابل برای کشت محصولات اساسی زراعی همچون گندم، جو و ذرت مشوق هایی در نظر گرفته تا الگوی کشت کم کم در کشور جا بیفتد.

علیزاده ادامه داد: همچنین قیمت گذاری محصولات کشاورزی به بهترین نحو انجام شود تا آرام آرام کشاورزی به سمت محصولات کم آب بر و بسیار لازم و اساسی رود.

وی همچنین با بیان اینکه بالاترین میزان مصرف آب مربوط به کشاورزی است، گفت: باید تلاش کنیم که این میزان مصرف به گونه ای کم شود که تولید محصولات کشاورزی با کم شدن مصرف آب، افزایش پیدا کند. در چنین شرایطی آب برای شرب داده می شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

کد خبر 8664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =