کد خبر 8690
۱۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱

توصیه‌های رییس کمیسیون آموزش برای آغاز سال تحصیلی جدید

توصیه‌های رییس کمیسیون آموزش برای آغاز سال تحصیلی جدید

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها باید تمهیدات لازم همچون ضدعفونی مرتب و یادآوری نکات بهداشتی صورت گیرد.

به گزارش نمایندگان ما  به نقل از ایسنا، علیرضا رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها اظهار کرد: با توجه به این‌که چیزی تا آغاز سال تحصیلی جدید نمانده است ما در کمیسیون آموزش از وزرای علوم و آموزش و پرورش دعوت کردیم تا درباره برنامه‌هایشان برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها گزارشی ارائه دهد.

وی ادامه داد: به هرحال دو سال گذشته به دلیل شیوع کرونا آموزش در شرایط خاص و عمدتا در بستر فضای مجازی انجام می‌شد اکنون قرار است با آغاز سال تحصیلی تدریس به صورت حضوری در دانشگاه‌ها و مدارس دنبال شود که لازم است مربیان بهداشتی در آموزش و پرورش تقویت شده و مرتب موارد بهداشتی به خانواده‌ها آموزش داده شود از جمله این‌که اگر فرزندانشان سرماخوردگی داشت آنها را به مدرسه نفرستند و یا در صورت فرستادن به مدرسه اولیا مدرسه آنها را به خانواده برگرداند.

منادی افزود: باید سرویس‌های بهداشتی و آبخوری مدارس هم مرتب ضدعفونی شود همچنین واکسیناسیون جدی گرفته شود و به طور کلی رعایت موارد بهداشتی یادآوری شده و حتی در مکان‌های مختلف مدارس بر روی دیوارها این نکات بهداشتی گوشزد شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: باید در دانشگاه‌ها نیز وضعیت خوابگاه‌ها و غذای دانشجویی پیگیری شود و کمبودها رفع شود.

وی در پایان گفت‌ که می‌توان در دانشگاه‌ها از ظرفیت آموزش مجازی در برخی از دروس همچون دروس عمومی استفاده کرد چون آموزش مجازی فرصتی بود که نباید آن را تعطیل کرد و باید در مقاطعی استفاده شود.

انتهای پیام

کد خبر 8690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =