کد خبر 9071
۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳

حسن پور مطرح کرد

افزایش مناسبات اقتصادی و تجاری کرمان با ترکیه

افزایش مناسبات اقتصادی و تجاری کرمان با ترکیه

نماینده مردم سیرجان بردسیر در مجلس ضمن برشمردن ظرفیت های بالای استان کرمان در حوزه منابع غنی زیرزمینی و تولیدات کشاورزی از جمله تسهیل صادرات محصولات استان به ترکیه، گفت: با افزایش مناسبات اقتصادی و تجاری فی مابین استان کرمان و کشور ترکیه، می توان از این ظرفیت ها بهره‌مند شد.

به گزارش نمایندگان ما، شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در دیدار با دریا اورس سفیر جمهوری ترکیه در تهران، با اشاره به اهمیت ارتقاء روابط دو کشور به ویژه در سطوح اقتصادی و تجاری گفت: گسترش مناسبات پارلمانی میان دو کشور، نقش مهمی در تقویت همه جانبه روابط دارد.

وی با بیان اینکه بستر تقویت و توسعه همکاری های اقتصادی میان دو کشور فراهم است، خاطر نشان کرد: روابط تهران و آنکارا از لحاظ سیاسی - اقتصادی همواره رو به توسعه بوده که این مهم در شرایط تحریمی نیز ادامه داشته است.

نماینده مردم سیرجان در مجلس با اشاره به اینکه فعالیت بازارچه های مرزی می تواند منجر به امنیت و بهبود معیشت مرزنشینان شود، افزود: باید تلاش کنیم بازارچه های مرزی رونق یابند و نسبت به گشایش بازارچه ها و گذرگاههای مرزی جدید نیز، توافقات لازم صورت گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی، ضمن برشمردن ظرفیت های بالای استان کرمان در حوزه منابع غنی زیرزمینی و تولیدات کشاورزی از جمله تسهیل صادرات محصولات استان به ترکیه، افزود: با افزایش مناسبات اقتصادی و تجاری فی مابین، می توان از این ظرفیت ها بهره مند شد.

براساس این گزارش، دریا اورس سفیر جمهوری ترکیه در تهران نیز در این دیدار به بیان ظرفیت های کشورش در حوزه های زیربنایی و زیرساختهای شهری گفت: ترکیه آمادگی سرمایه گذاری و مشارکت در حوزه های زیرساختی در ایران را دارد.

وی در این راستا با ابراز علاقه مندی به گسترش هرچه بیشتر مناسبات دوجانبه افزود: ترکیه از توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف به ویژه در بخش اقتصادی استقبال می کند.

انتهای پیام

کد خبر 9071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =