کد خبر 9183
۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۳

جوکار:

شرایط جدید کاندیداتوری در انتخابات مجلس در کمیسیون شوراها تعیین شد

شرایط جدید کاندیداتوری در انتخابات مجلس در کمیسیون شوراها تعیین شد

کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی شرایط جدید کاندیداتوری در انتخابات مجلس را تعیین کرد.

محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نمایندگان ما، با اشاره به جزئیاتی از جلسه امروز این کمیسیون، گفت: در جلسه امروز طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد بررسی و موادی از آن مورد  تصویب قرار گرفت.

وی افزود: براساس مصوبه امروز کمیسیون چنانچه نماینده‌ای در زمان نمایندگی خود فوت کند و یا استعفا دهد، نماینده علی‌البدل در صورت تأیید صلاحیتش در شورای نگهبان کار نمایندگی را ادامه می‌دهد و دیگر اینگونه نخواهد بود که تا برگزاری انتخابات بعدی حوزه انتخابیه مورد نظر نماینده نداشته باشد.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین براساس مصوبه امروز کمیسیون، تعداد کاندیداهای انتخابات حوزه‌های انتخابیه که دارای یک نماینده هستند باید حداقل دو برابر و در حوزه‌های انتخابیه‌ای که بیش از دو نماینده دارند، حداقل یک و نیم برابر باشد.

جوکار خاطرنشان کرد: علاوه بر این طبق مصوبه کمیسیون، اعضا و تشکل‌هایی که می‌خواهند لیست انتخاباتی داشته باشند باید ۴۸ ساعت قبل از شروع زمان انتخابات لیست خود را اعلام و رضایت‌نامه کتبی کاندیداهای موجود در لیست را ارائه کنند.

وی افزود: همچنین طبق مصوبه کمیسیون، کاندیداهای انتخابات مجلس تنها در یک لیست انتخاباتی می‌توانند قرار بگیرند.  

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: براساس این مصوبه، رأی‌گیری در زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی به دو صورت رأی به لیست‌ها و رأی به اشخاص خواهد بود که اولویت با رأی به لیست است و اگر فردی کاندیداهای خود را بخواهد از چند لیست انتخاب کند باید نام اشخاص را در برگ رأی بنویسد.

جوکار خاطرنشان کرد: نداشتن بدهی بالای ۵۰۰ میلیون تومان، برخورداری از سلامت جسمی برای انجام وظایف نمایندگی، داشتن کارت پایان خدمت، داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و یا سابقه نمایندگی از جمله شرایطی است که طبق مصوبه امروز کمیسیون کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی باید دارا باشند.

انتهای پیام

کد خبر 9183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =