کد خبر 9373
۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴

پورابراهیمی خبر داد

معافیت واردات دارو و شیرخشک از مالیات بر ارزش افزوده

معافیت واردات دارو و شیرخشک از مالیات بر ارزش افزوده

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت هفته گذشته پیشنهاد کاهش مالیات بر ارزش افزوده بر واردات دارو و تجهیزات پزشکی را ارائه کرده و در کمیسیون بررسی و تصویب شد و در اولین جلسه صحن ارائه و طی سه هفته آینده نهائی خواهد شد که انشاءالله در اواخر آبان شاهد کاهش قیمت ها معادل ۹ درصد در دارو و ... خواهیم بود.

به گزارش نمایندگان ما، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ۲۸ مهرماه در همایش بیمه سلامت به مناسبت هفته بیمه سلامت(۳۰ مهرماه تا ۶ آبان ماه) اظهار کرد: عملکرد بیمه سلامت در استان کرمان و کشور قابل تقدیر است و کرمان جزو رتبه سوم در حوزه خدمات بیمه سلامت در کشور است و بسیاری از پیشنهادات استان در قوانین و دستورالعمل ها آمده و نشان دهنده ظرفیت بنیه کارشناسی استان است و در ارائه خدمات نسخه الکترونیکی کرمان پایلوت بود.

وی با اشاره به اینکه تعیین تکلیف یارانه های پرداختی دارو و خدمات درمانی را در مجلس دنبال می کنیم، افزود: عدد مصرف واقعی دارو در کشورمان نسبت به تخصیص منابع واردات دارو ۰.۲ درصد بیشتر بود و سال ها هزینه سنگینی به کشور تحمیل می شد که دولت سیزدهم با جسارت ورود کرد و یارانه بخش دارو را در دستور کار قرار داد و به جز از بین بردن رانت و مصرف غیرواقعی، تقویت تولید در کشور را به دنبال داشت.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه در اجرا نیز باید منابع کامل دیده شود، تصریح کرد: صرفه جوئی قابل توجهی صورت گرفته و طرح دارویار برای کاهش فشار بر روی مردم اجرا شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس در ادامه با اشاره به مشکلات اتباع بیگانه برای حوزه بهداشت و درمان استان بیان کرد: اساس تصمیم دولت در سرشماری افغانه این بود خدمات براساس سرشماری ارائه شود و هر گونه خدمت به افراد فاقد هویت پس از این طرح، خلاف است.

وی با بیان اینکه برای کسانی که هویت دارند سرانه تعریف شده و کسی که هویت ندارد نمی تواند و نباید از خدمات استفاده کند، گفت: دولت عزم خود را برای تعیین تکلیف افاغنه جزم کرده و باید براساس تعداد افراد خدمات بدهیم و بدانیم وضعیت چگونه است و نیازمند تصمیم جدی در استان کرمان در این بخش هستیم زیرا برآورد این است حداقل ۳۰۰ هزار نفر اتباع در استان کرمان داریم.

پورابراهیمی در ادامه اظهار کرد: یک واحد درصد از مالیات بر ارزش افزوده به بخش سلامت می رود و کمک بزرگی بوده است و با شناسائی مودیان جدید و اتصال دستگاه های پوز به سامانه جامع مالیاتی، این عدد دو برابر می شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت هفته گذشته پیشنهاد کاهش مالیات بر ارزش افزوده بر واردات دارو و تجهیزات پزشکی را ارائه کرده و در کمیسیون بررسی و معافیت مالیاتی ارزش افزوده بر دارو، شیرخشک و تجهیزات پزشکی تصویب شد و در اولین جلسه صحن ارائه و طی سه هفته آینده نهائی خواهد شد و انشاءالله در اواخر آبان شاهد کاهش قیمت ها معادل ۹ درصد در دارو و ... خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات مطرح شده درباره بخش درمان و تامین اجتماعی بیان کرد: منابع تامین اجتماعی مربوط به کارگر و کارفرماست و چالش اساسی این سازمان این است منابع بسیار زیاد به جای سه جانبه گرائی با رویکرد کاملا دولتی اداره شده و تا زمانی مسیر این باشد، چالش پابرجاست.

پورابراهیمی تصریح کرد: یکی از موضوعات پیشنهادی برای حل مشکلات این است تعهدات در مقابل مطالبات تهاتر شود.

انتهای پیام

کد خبر 9373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =