کد خبر 9777
۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵

فلاحی مطرح کرد

سفر اعضای فراکسیون حمایت از محور مقاومت و آزادسازی قدس شریف

سفر اعضای فراکسیون حمایت از محور مقاومت و آزادسازی قدس شریف

رئیس فراکسیون محور مقاومت و آزادی قدس شریف محور برنامه های سفر اعضای فراکسیون متبوعش به کشورهای سوریه و لبنان را تشریح کرد.

به گزارش نمایندگان ما، احمدحسین فلاحی رئیس فراکسیون حمایت از محور مقاومت و آزادسازی قدس شریف به همراه هیات رئیسه فراکسیون به منطقه مقاومت اعم از کشورهای سوریه و لبنان سفر کرد.

فلاحی با اشاره به اینکه هدف از این سفر در راستای آرمان‌های انقلاب اسلامی و زمینه‌سازی ظهور است که آزادسازی قدس مهم‌ترین آرمان انقلاب اسلامی محسوب می شود، گفت: هیچ‌گاه نباید آزادسازی فلسطین کم‌رنگ شود به ویژه این روزها که دشمن در درون خانواده درحال شیطنت است لذا باید محکم و قاطع و با تقویت نیروهای مقاومت در منطقه پاسخ کوبنده به دشمنان اسلام و انقلاب داده شود.

رئیس فراکسیون محور مقاومت و آزادی قدس شریف مجلس اظهار کرد: دیدار با نیروهای مقاومت لبنانی و فلسطینی در لبنان، جنوب لبنان و حضور در خط مرزی با رژیم غاصب صهیونیستی از جمله رویدادهای این سفر است.

دیدار اعضای فراکسیون محور مقاومت با خانواده شهید مغنیه

دیدار با خانواده شهید مغنیه از دیگر برنامه های سفر رئیس و اعضای فراکسیون محور مقاومت و آزادی قدس شریف به منطقه مقاومت بود.

فلاحی در این دیدار سرکشی از خانواده شهید عماد مغنیه را تبرک این سفر دانست و تصریح کرد: همسر شهید مغنیه منتظر این دیدار بودند و چگونگی و نحوه شهادت شهید مغنیه را به گونه‌ای تشریح کردند که روضه‌ای سنگین برایمان بود؛ عماد مغنیه معروف به حاج رضوان بنیان‌گذار یگان نظامی حزب‌الله لبنان و از فرماندهان جنگ ۳۳روزه بود که دشمنان اسلام با ترور این نخبه مقاومت تصور کردند راه این جریان بسته می‌شود.

رئیس فراکسیون محور مقاومت و آزادی قدس شریف از دیدار با زیاد بن خالد، جهادگر اسلامی در داخل لبنان خبر داد و گفت: جلسه با ۱۴ گروه فلسطینی بخش دیگری از سفر بود که از گروه‌های شیعه تا اهل سنت در گروه‌های مختلف در راستای حمایت از فلسطین فعالیت دارند حضور داشتند که "تجمع اهل علما" یکی از گروه‌های برجسته لبنانی نیز در این جلسه حضور داشت.

وی ادامه داد: جلسه‌ای با سفیر ایران در لبنان برگزار شد که پیرامون مشکلاتی که در لبنان وجود دارد مباحثی مطرح کردند.

فلاحی با اشاره به اینکه جلسه‌ای با نماینده حماس در لبنان برگزار و پیرامون فعالیت در بین کشورهای اسلامی و مسئله فلسطین و محور مقاومت صحبت‌هایی ارائه شد، گفت: نشست مشترک فراکسیون محور مقاومت و آزادی قدس شریف با فراکسیون محور مقاومت کشور لبنان نیز برگزار شد و ۵ نفر از اعضای فراکسیون حضور داشتند که مسائل مشترکی در این نشست مطرح و مقرر شد تصمیمات مشترکی در این حوزه پیگیری شود.

وی افزود: جلسه‌ای دیگر با رئیس مجلس لبنان برگزار شد و پیرامون مباحث دو کشور بحث و تبادل نظر شد.

فلاحی با اشاره به اینکه اتحاد بین گروه‌های مقاومت و اتحاد با سید نصرالله و استمرار آن از دیگر موضوعاتی بود که رئیس مجلس لبنان بر آن تأکید کردند، افزود: براساس قانون اساسی لبنان رئیس مجلس شیعه، نخست وزیر اهل سنت، رئیس جمهور مسیحی است.

رئیس فراکسیون محور مقاومت و آزادی قدس شریف در ادامه درباره بازدید خود از روضه‌الشهدای لبنان گفت: روضة الشهیدین، گلزار شهدای حزب الله در بیروت است که برخی شهدای شاخص نبرد با اسرائیل و شهدای لبنانی مدافع حرم در آن دفن شده اند. عماد مغنیه و پسرش جهاد، مصطفی بدرالدین معروف به سید ذوالفقار، سید هادی نصرالله فرزند دبیر کل حزب الله لبنان از شهدای شاخص روضة الشهیدین هستند.

میزبانی شیخ ماهر حمود از رئیس فراکسیون محور مقاومت و قدس شریف

فلاحی در خصوص این دیدار، گفت: با شیخ ماهر حمود از علمای اهل سنت جنوب لبنان که از ابتدا انقلاب اسلامی را همراهی کرده‌ و رئیس اتحادیه جهانی مقاومت نیز است، دیداری داشتیم و چند ساعتی در معیت این عالم و مجاهد بزرگ بودیم.

بازدید اعضای فراکسیون محور مقاومت از نمایشگاه مقاومت اسلامی لبنان

این گزارش می افزاید، فلاحی درباره بازدید خود از نمایشگاه مقاومت اسلامی لبنان گفت: این مکان به نوعی نمایشگاه دفاع مقدس در جنگ ۳۳ روزه لبنان است که تانک‌های منهدم شده و سلاح‌ها و ادوات و تجهیزات به غنیمت گرفته شده و موشک‌های استفاده شده حزب‌الله به نمایش گذاشته شده است که سلاح‌های به غنیمت گرفته شده را به گونه‌ای بر روی زمین قرار داده‌اند که مردم در عین مشاهده از روی آن عبور کنند.

وی ادامه داد: با حضور در نقطه صفر مرزی بین لبنان با رژیم غاصب صهیونیست منطقه یهودی‌نشین در آن سمت جاده ساکن شده‌اند را مشاهده کردیم و نماد شهید سلیمانی و پارک ایران که محل تفریحی و استراتژیک است و توسط شیخ حسن شاطری یا معروف خوشنویس لبنانی ساخته شده را مشاهده کردیم.

احمدحسین فلاحی با اشاره به دیدار اعضای فراکسیون با رئیس مجلس سوریه، گفت: با وی دیدار داشتیم که طی نشستی مباحث مختلفی در حوزه مقاومت و دیپلماسی کشور مطرح شد.

فلاحی از نشست با مسئولین جامعه‌المصطفی العالمیه سوریه خبر داد و گفت: جامعه‌المصطفی العالمیه در دنویه دمشق است که قبلا بیش از ۳۰۰ طلبه در آن تحصیل می‌کردند و با حملات داعش طلاب به کشورشان بازگشتند لذا امروز فقط طلاب سوری در آنجا مشغول به تحصیل هستند.

وی خاطرنشان کرد: جامعه‌المصطفی العالمیه مشکلات متعددی از جمله نیمه کاره بودن ساختمان خواهران و عدم مجوز از دولت سوریه رو به رو است که درصدد هستیم تا با پیگیری از دولت سوریه برخی از این مشکلات مرتفع شود.

وی ادامه داد: جلسه ای با سفر ایران در سوریه داشتیم و در محورهای مختلفی صحبت کردیم؛ بحث درباره تحریم‌هایی که ایران و سوریه به صورت مشترک با آن موجه هستند یکی از این مباحث است.

وی خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت کشورهای مقاومت به ویژه ایران و سوریه جهت رفع مسائل اقتصادی استفاده کرد؛ برای مثال زمین‌های مناسبی جهت کشت و فراکشاورزی در سوریه وجود دارد که می‌تواند اقتصادی درون زا را در داخل دو کشور رقم بزند.

انتهای پیام

کد خبر 9777

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =