کد خبر 11047
۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۷

حسینی‌کیا با انتقاد از گرانی گوشت قرمز:

شرکت پشتیبانی امور دام در تامین نهاده دامی و ذخیره‌سازی گوشت قرمز کوتاهی کرده است

واردات گوشت راهکار کوتاه‌مدت برای ساماندهی بازار
شرکت پشتیبانی امور دام در تامین نهاده دامی و ذخیره‌سازی گوشت قرمز کوتاهی کرده است

نماینده مردم سنقر در مجلس گفت: شرکت پشتیبانی امور دام به وظیفه خود در حوزه تامین نهاده‌ دامی و ذخیره‌سازی گوشت قرمز به درستی عمل نکرده زیرا در صورتی که به وظیفه‌ی خود عمل می‌کرد، قیمت گوشت تا این اندازه گران نمی‌شد.

به گزارش نمایندگان ما، سیدجواد حسینی کیا نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از گرانی گوشت قرمز، گفت: برای ساماندهی این موضوع باید از قاچاق جلوگیری کرد زیرا بسیاری از دام‌های مولد از این طریق از کشور خارج می‌شوند بنابراین نهادهای امنیتی و وزارت جهاد کشاورزی باید به صورت جدی به این موضوع ورود کنند.

وی افزود: شرکت پشتیبانی امور دام به وظیفه خود در حوزه تامین نهاده‌ دامی و ذخیره‌سازی گوشت قرمز به درستی عمل نکرده زیرا در صورتی که به وظیفه‌ی خود عمل می‌کرد، قیمت گوشت تا این اندازه گران نمی‌شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تشریح راهکارهای تنظیم بازار گوشت قرمز، ادامه داد: در حال حاضر واردات منجر به ساماندهی بازار و کاهش قیمت گوشت قرمز می‌شود که وزارت جهاد کشاورزی باید اقدامات لازم برای تحقق این مهم را انجام دهد.

حسینی‌کیا اضافه کرد: با توجه به اینکه به روزهای پایانی سال و ماه مبارک رمضان نزدیک می‌شویم، دولت باید در سازوکار کالابرگ الکترونیک تامین گوشت قرمز را نیز لحاظ کنند تا گوشت قرمز با قیمت مناسب به دست مصرف کنندگان اصلی برسد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به ضرورت توزیع عادلانه نهاده‌های دامی، اضافه کرد: بهای  نهاده‌ها در قیمت تمام شده دام و گوشت قرمز بسیار موثر است بنابراین باید بر تامین این نهاده‌ها نظارت جدی صورت گیرد.

وی همچنین تصریح کرد: با توجه به اینکه جوجه‌ریزی کاهش یافته در صورت تداوم این روند زنگ خطر گرانی مرغ در روزهای آینده شنیده می‌شود بنابراین دولت باید چاره‌اندیشی جدی برای جلوگیری از بروز این مشکل داشته باشد.

انتهای پیام

کد خبر 11047

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =