کد خبر 11860
۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰

در دیدار هیات پارلمانی ایران و سوریه مطرح شد؛

تاکید بر ارتقای سطح روابط ایران و سوریه

تاکید بر ارتقای سطح روابط ایران و سوریه

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی در دیدار با رییس مجلس شعب سوریه بر ارتقای سطح روابط دو کشور در همه زمینه ها به ویژه در حوزه پارلمانی تاکید کرد.

گزارش خبرنگار نمایندگان ما، هیئت گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به ریاست عباس گلرو و همراهی حجت الاسلام مبلغی، جعفر راستی و محسن علیزاده که برای اعلام همبستگی و حمایت از مردم و مجلس سوریه در حادثه تلخ زلزله این کشور به دمشق سفر کرده اند، با حموده صباغ رئیس و جمع کثیری از نمایندگان و اعضای گروه دوستی پارلمانی سوریه - ایران در مجلس این کشور دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این دیدار، رییس مجلس شعب سوریه با اشاره به عمق روابط دیرینه و تاریخی سوریه و ایران که اساس آن توسط رهبران دو کشور حافظ اسد و امام خمینی (رحمه الله علیه) پایه ریزی شده است، گفت: با اتحاد رهبران دو کشور بشار اسد و رهبر فرزانه ایران (مدظله العالی) و رئیس جمهوری ایران، این روابط در حال توسعه و پیشرفت است.

وی افزود: ما هرگز اولین اقدام جمهوری اسلامی ایران در بستن سفارت رژیم صهیونیستی و باز کردن سفارت فلسطین را فراموش نمی کنیم. دشمنان ما از آن زمان تاکنون از همه سلاح ها ازجمله تحریم بر علیه دو کشور استفاده کردند ولی موضع ما تداوم مبارزه با استکبار است تا ان شاءالله به پیروزی برسیم.

رییس مجلس شعب سوریه با اشاره به اینکه روابط پایدار ایران و سوریه با خون شهدای دو کشور عجین و قوی تر شده است، افزرد: دشمن ما یکی است. جنگ ما یکی است و پیروزی ماهم یکی است.

وی همچنین از مردم ایران برای ایستادگی در کنار ملت سوریه در فاجعه دردناک زمین لرزه تشکر و قدردانی کرد.

حموده صباغ در بخش دیگری از سخنانش، خاطرنشان کرد: نیروهای دشمن غاصب صهیونیستی غیرنظامیان، اماکن عمومی، اماکن مسکونی، آثار باستانی و تاریخی را هدف قرار دادند و خسارات جانی و مالی فراوانی به بار آوردند که منجر به شهادت و مجروح شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان شد.

لازم به ذکر است، در این دیدار، تعداد زیادی از نمایندگان مجلس شعب سوریه، از نمایندگان مجلس، رهبری و مردم ایران به دلیل مواضع انسان دوستانه و ایستادگی در کنار مردم سوریه در مقابله با آثار زلزله ویرانگر که برخی از مناطق سوریه را درگیر کرد، تشکر کردند.

در ادامه این دیدار، عباس گلرو ضمن ابلاغ مراتب تسلیت آقای دکتر قالیباف و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ملت، دولت و مجلس شعب سوریه برای وقوع حادثه زلزله گفت: باتوجه به حجم خسارت‌های مادی و انسانی زمین لرزه، اینجانب و هیئت همراه، با بازدید میدانی از مناطق زلزله زده و آسیب دیده و ارائه گزارش به آقای دکتر قالیباف، باید برای کمک به کاهش هرچه بیشتر آلام مردم سوریه از پیامدهای زلزله تلاش کنیم.

رییس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: دلیل اول و اصلی پیروزی سوریه بر تروریسم، ایستادگی و مقاومت مردم سوریه و دلاوری ارتش جمهوری عربی سوریه بود.

نایب رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه، در ادامه این دیدار، بر ارتقای سطح روابط دو کشور در همه زمینه ها به ویژه در حوزه پارلمانی تاکید کرد.

لازم به ذکر است در این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین مبلغی، جعفر راستی، محسن علیزاده و اعضای گروه دوستی ایران - سوریه و مهدی سبحانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق حضور داشتند.

انتهای پیام

کد خبر 11860

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =