کد خبر 12187
۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۱

سنگری:

جزئیات جلسه مهم امروز کمیسیون آموزش مجلس برای نحوه برگزاری کنکور 

جزئیات جلسه مهم امروز کمیسیون آموزش مجلس برای نحوه برگزاری کنکور 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطر نشان کرد:دروس عمومی حتما باید در آزمون قرار بگیرند بنابراین هیچ دلیلی برای حذف آنها وجود ندارد و باید حتما در آزمون سنجش مواردی مثل ادبیات کلیه دروس عمومی قرار بگیرند. 

محمدرضا احمدی سنگری عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار نمایندگان ما، در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش، اظهار داشت جلسه امروز به منظور موضوع برگزاری کنکور و نحوه آن با حضور معاون وزارت آموزش و پرورش برگزار شد. 

وی افزود: نهایت پس از بحث و بررسی موضوع امروز کمیسیون بی‌نتیجه ماند؛ چرا که اعضا معتقد بودند که حتماً باید وزیر علوم نیز برای تصمیم گیری پیرو موضوع به این مهمی حضور داشته باشد. 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: اعتقاد آموزش و پرورش برای این است که! متولی برگزاری آزمون ها باشد نه سازمان سنجش. آموزش و پرورش چندین آزمون برگزار کرده که اعتراضات و تقلبی در آن نبوده اما برگزاری آزمون توسط سازمان سنجش تاکنون نارضایتی هایی در بر داشته است. 

احمدی سنگری پیرو موضوع قطعی شدن معدل در آزمون سراسری و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در این خصوص عنوان کرد: در این خصوص آموزش و پرورش که در جلسه حضور داشت به مثالی در این رابطه اشاره کرد که برخی معدلشان 10 بوده و پس از آن مثلاً حداکثر محاسبه شده یعنی تبدیل به ۱۷ و نیم شده لذا بر اساس بالاترین نمره معدل تعیین و محاسبه خواهد شد اما نکته مهم این است که معادل سیستمی باشد و نه دستی که خطای فاحش هم در اعداد و ارقام وجود نداشته باشد. 

وی همین رابطه تصریح کرد:مقرر شد مجدد وزیر علوم به کمیسیون آموزش دعوت شده و حضور پیدا کند و در خصوص کنکور موضوع قطعی شدن تاثیر معدل و تصمیم‌گیری در این رابطه جلسه مجدد برگزار شود. 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در همین راستا تصریح کرد: در خصوص مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی حتما باید وزیر حضور پیدا کند و با معاون و یا آموزش و پرورش مسئله فیصله پیدا نمی کند. به هر شکل اعتقاد ما این است که شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاست گذار است و نه قانونگذار. 

وی بیان کرد: همچنین در این جلسه تاکید کردیم که دروس عمومی حتما باید در آزمون قرار بگیرند بنابراین هیچ دلیلی برای حذف آنها وجود ندارد و باید حتما در آزمون سنجش مواردی مثل ادبیات کلیه دروس عمومی قرار بگیرند. 

وی در بخش دیگری از سخنانش به دیگر موارد مربوط به قطعی شدن معدل و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد اشاره کرد و گفت: ما معتقدیم که به هر شکل معدل در مناطق مختلف متفاوت است بنابراین حتما باید مناطق را در نظر گرفت یعنی نفرات شهر تهران که جزوه مناطق برخوردار محسوب می شود ضریب معدل ندهیم و مناطق کم برخوردار و محروم را دارای ضریب معدل کنیم دلیل ندارد ضرایب کلی شوند. هرچند جلسه و مباحث ناتمام و بدون نتیجه ماند و قرار شد طبق مخالفتی که کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نسبت به مصوبه شورا داشت وزیر هم در جلسه بعدی کمیسیون حاضر شده و پیرو این موضوع مهم تصمیم گیری شود.

انتهای پیام

کد خبر 12187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =