کد خبر 12918
۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲

گزارش اختصاصی؛

تضییع حقوق ملت از سوی یک جریان خاص/تحریف رسانه‌ای در جهت تثبیت ناکارآمدی آقای وزیر!

تضییع حقوق ملت از سوی یک جریان خاص/تحریف رسانه‌ای در جهت تثبیت ناکارآمدی آقای وزیر!

روزهای اخیر حاشیه‌سازی رسانه دولت پیرامون سخنان رهبر معظم انقلاب خبرساز شده است.

به گزارش نمایندگان ما، در روزهای اخیر حاشیه‌سازی رسانه دولت پیرامون سخنان رهبر معظم انقلاب خبرساز شده است. اقدام خبرگزاری جمهوری اسلامی در تحریف بیانات رهبری با واکنش‌های بسیاری به ویژه از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی روبرو شد.

اما ماجرا چیست؟  

رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نماز عید سعید فطر با تاکید بر همافزایی قوای سه گانه فرمودند:

رهبر انقلاب، همکاری، همدلی وهم افزایی سه قوه را یک راهبرد بسیار مهم و اساسی برای حل مشکلات و پیشرفت کشور بیان فرمودند.

ایشان با اشاره به ترتیبات خوب قانون اساسی درباره تشکیل قوای سه گانه افزودند: اگر قوای مقننه، مجریه و قضاییه به‌طور کامل همکاری کنند، کارها به هیچ وجه گره نمی‌خورد که خودِ مسئولان و مدیران این قوا می‌دانند که این همکاری و هم‌افزایی چگونه ایجاد می‌شود.

رهبر انقلاب، تمرکز بر حل مسائل و خودداری مردم و مسئولان از درگیر شدن و سرگرم شدن به حاشیه‌ها را یک راهبرد ضروری دیگر خواندند و افزودند: حاشیه‌ها همیشه ساخته و پرداخته دست دشمن نیست بلکه گاهی از روی غفلت یا عوامل دیگر و با انگیزه‌های گوناگون، حاشیه‌هایی در اطراف یک کار یا یک شخص ایجاد می‌شود که مردم باید بی‌اعتنا باشند و مسئولان هم بدون توجه به حواشی، تلاش خود را بر کارهای مهم و مشکل‌گشا متمرکز کنند.

فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی در شرایطی ایراد شد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دلیل شرایط نابسامان بازار و عدم ثبات قیمت‌ها، گرانی فزاینده و تورم افسارگسیخته تصمیم به استیضاح وزیر صمت گرفتند و رسانه دولت در این میان عزم را برای حمایت همه جانبه از سید رضا فاطمی امین جزم کرده است، در جهت کمک به فرار وزیر صمت از پاسخ‌گویی و مسئولیت گریزی به بیراهه رفت و از تحریف بیانات رهبری تا تفسیر به رأی مصاحبه‌های نمایندگان مجلس را در جهت توجیه گری عملکرد فاطمی امین به کار گرفت.

اقدام غیرحرفه‌ای ایرنا در تضاد با رسالت خبری

 اقدام خبرگزاری رسمی کشور در شرایطی که مردم و نمایندگان آنها انتظار دارند که رسانه‌ها صدای مردم برای بهبود عملکرد مسئولان و وضعیت کشور باشند، غیر حرفه‌ای و در تضاد با رسالت رسانه در جهت اصل شفافیت و تنویر افکار عمومی است.

رحمت الله فیروزی پوربادی عضو کمیسیون عمران مجلس، نماینده‌ای است که اظهارات او در مصاحبه با خبرنگار رسانه دولت تحریف شده است.

وی در این مورد گفت: خبرنگار خبرگزاری ایرنا در خصوص وحدت میان قوا سوال کرد و بنده در پاسخ گفتم، امامین انقلاب همواره بر وحدت و همدلی میان سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه تأکید داشتند تا با همکاری و هم‌افزایی یکدیگر مشکلات کشور برطرف شود. با توجه به سوال خبرنگار خبرگزاری دولت در خصوص استیضاح وزیر صمت، در پاسخ به این سوال تأکید کردم بنده طرح استیضاح را امضا نکردم، اما این امر حق نمایندگان مردم بوده و وزرا باید نسبت به عملکرد خود پاسخ‌گو بوده و با ارائه توضیحات نمایندگان را قانع کنند. اما متاسفانه خبرنگار از قول بنده نوشته است که با استیضاح مخالف هستم! این امر خلاف رفتار حرفه‌ای بوده و رسالت خبرنگاری و خبرنویسی صداقت و راستی است.

 وی افزود: بحث اصلی بنده ضرورت اقناع‌سازی نمایندگان مجلس و مردم توسط وزرای دولت بوده و از طرفی تفسیر بیانات مقام معظم رهبری در خصوص وحدت سه قوه مبنی بر عدم استیضاح وزرای دولت اشتباه بوده و انجام وظایف نظارتی مجلس منافاتی بر وحدت قوا ندارد.

کمال حسین پور نماینده مردم پیرانشهر در مجلس ضمن انتقاد از رفتار غیرحرفه‌ای خبرگزاری دولت گفت: خبرنگار ایرنا متاسفانه با دخل و تصرف در مصاحبه و با رفتاری غیر حرفه‌ای نظر شخصی خود را در متن مصاحبه لحاظ کرده است، بنده در خصوص وزیر صمت هم عرض کردم که مردم نسبت به عملکرد وزیر صمت و گرانی‌ کالاها گلایه‌مند هستند، ما نیز نماینده مردم هستیم و گلایه آنها گلایه ما است. بنده در گفت و گو با خبرنگار به هیچ عنوان نگفتم که به دلیل صحبت‌های مقام معظم رهبری استیضاح وزیر منتفی و بنده هم امضای خودم را پس می‌گیرم. من تنها یک نماینده ام مگر می‌شود به تنهایی برای منتفی شدن استیضاح وزیر تصمیم بگیرم!

انحراف افکار عمومی از ضرورت یک استیضاح

وی افزود: من این سئوال را از دولت دارم که آیا حفظ یک وزیر اینقدر ارزش دارد که برایش باید بیانات رهبری را تحریف کنیم.

نخستین بار نیست که رسانه دولت با اقدام غیر حرفه‌ای در فضای جامعه حاشیه‌سازی می‌کند. تداوم رفتار غیر حرفه‌ای و فضاسازی برای انحراف افکار عمومی از ضرورت استیضاح وزیر صمت با تحریف و دروغ در شرایطی است که هم مردم و هم مجلس بهبود وضعیت اقتصادی، مهار تورم و جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها را به عنوان یک مطالبه مطرح کرده و بارها خواستار پاسخگویی و مسئولیت پذیری وزارت صمت در این زمینه بوده و هستند.

تحریف و رفتار غیرحرفه‌ای یک رسانه برای تثبیت موقعیت وزیری که در عملکرد خود جز سومدیریت و بی برنامگی در شرایط نابسامان اقتصادی را ندارد، جز سو استفاده از جایگاه رسانه و تضعیف. و پایمال شدن هدفمند حقوق ملت نخواهد بود.

انتهای پیام

کد خبر 12918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =