کد خبر 13423
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹

علیزاده در دیدار با با رئیس هیأت پارلمانی سنای پاکستان:

کشورهای غربی حامی تروریست‌های منطقه هستند

کشورهای غربی حامی تروریست‌های منطقه هستند

رئیس گروه پارلمانی ایران در APA ضمن تشکر از پاکستان برا ی رأی منفی این کشور به قطعنامه غربی‌ها با ادعای حقوق بشری، گفت: آنها مسائل حقوق بشری را به ابزاری برای اعمال فشار حداکثری علیه ایران تبدیل کرده‌اند.

به گزارش نمایندگان، هیئت پارلمانی ایران که به ریاست علی علیزاده و همراهی غلامرضا نوری قزلجه، عضو گروه پارلمانی ایران در مجمع مجالس آسیایی (APA)، به منظور شرکت در نشست کمیته دائمی امور اقتصادی و توسعه پایدار APA، به میزبانی بحرین به منامه سفر کرده است، در حاشیه این اجلاس با سانیا نیشتر، رئیس هیئت پارلمانی سنای پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

علیزاده با اشاره به اولویت سیاست همسایگی در روابط خارجی کشورمان گفت: ارتقای مناسبات با کشورهای همسایه به ویژه پاکستان همواره مورد توجه بوده و مشترکات فراوان تاریخی، فرهنگی و غیره نیز بر اهمیت آن افزوده است.

سفر نوری قزلجه بحرین

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن ابراز تاسف از حادثه تروریستی اخیر در پیشاور، کشورهای غربی را حامی تروریست در منطقه خواند و افزود: کشورهای غربی پناهگاه تروریست‌ها در منطقه هستند و همواره آنها را مورد حمایت قرار می‌دهند.

وی از رأی منفی کشور پاکستان به قطعنامه کشورهای غربی با ادعای حقوق بشری قدردانی کرد و آن را استفاده‌ ابزاری این کشورها در جهت اعمال فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران دانست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین بر آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای مناسبات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در همه زمینه ها از جمله در حوزه مناسبات مرزی، ترانزیت و حمل نقل جاده‌ای و ریلی میان سه کشور مهم ایران پاکستان و ترکیه و لزوم رفع مشکلات و تقویت همکاری ها تاکید کرد.

نوری قزلجه: پاکستان با ارائه راهکار، به بهبود وضعیت زنان در افغانستان کمک کند

غلامرضا نوری قزلجه، عضو گروه پارلمانی ایران در APA نیز در این دیدار با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تجربه حدود ۱۲۰ سال پارلمان و قانونگذاری را دارد، بر آمادگی کشورمان در جهت تبادل تجربیات میان کشورهای همسایه و برادر به ویژه پاکستان تاکید کرد.

سفر نوری قزلجه بحرین

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی بهره مندی از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی میان کشورها را ضروری دانست و گروه های دوستی پارلمانی را یکی از ابزارهای مهم در جهت استفاده از این پتانسیل عنوان کرد.

غلامرضا نوری قزلجه در ادامه با اشاره به تحولات منطقه و به ویژه افغانستان، ابراز امیدواری کرد که پاکستان بتواند با ارائه راه حلی به بهبود وضعیت زنان در افغانستان کمک کند.

رئیس گروه پارلمانی سنای پاکستان: پارلمان پاکستان بر ایجاد پل ارتباطی مستمر میان کمیسیون‌های تخصصی دو کشور تأکید دارد

سانیا نیشتر، رئیس گروه پارلمانی سنای پاکستان نیز در این دیدار بر اهمیت همسایگی و در راستای حسن همجواری بر روابط سازنده و رو به رشد میان تهران و اسلام آباد تاکید کرد.

سفر نوری قزلجه بحرین

وی با اشاره به موفقیت های ایران در عرصه های مختلف به ویژه در حل مسائل اجتماعی، ارتقای سطح آموزش و تحصیلات تکمیلی و همچنین مسائل بهداشتی را از مصادیق آن برشمرد و خاطر نشان کرد: ما به دنبال مکانیزمی برای ایجاد پل ارتباطی مستمر میان کمیسیون های تخصصی فعال در پارلمان ایران و پاکستان هستیم تا از طریق آن امکان انتقال تجربه به صورت عملیاتی محقق شود.

رئیس گروه پارلمانی سنای پاکستان از آمادگی مجلس سنای این کشور برای حضور گروه دوستی پارلمانی ایران در پاکستان خبر داد و آن را گامی مهم در جهت بهره مندی از پتانسیل کشورمان در راستای موضوعات مورد اشاره دانست.

انتهای پیام

کد خبر 13423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =