کد خبر 13719
۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹

جوکار:

فردی که به عنوان وزیر آموزش و پرورش انتخاب می‌شود باید مورد حمایت قرار گیرد

فردی که به عنوان وزیر آموزش و پرورش انتخاب می‌شود باید مورد حمایت قرار گیرد

نماینده یزد در مجلس شورای اسلامی، گفت: فردی که به عنوان وزیر آموزش و پرورش انتخاب می‌شود باید مورد حمایت همه جانبه قرار گیرد زیرا تعلیم و تربیت رسالت سنگینی است و همه قوا باید پای کار باشند.

محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، درباره معرفی رضا مراد صحرایی به عنوان گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش، به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر پرهیز از سختگیری‌ها در انتخاب وزرا، معطل نشدن وزارتخانه‌ها و اینکه بدون وزیر رها شدن وزارتخانه‌ها به صلاح نیست، اشاره کرد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه رهبری هموار بر این موضوع تاکید دارند که حتماً همه وزارتخانه‌ها دارای وزیر باشند، افزود: امیدوارم با بررسی برنامه‌های مراد صحرایی، اقبال نمایندگان مجلس به سمت او جلب شود و هرچه زودتر وضعیت وزارت آموزش و پرورش تعیین تکلیف شود.

جوکار عنوان کرد: البته باید بررسی‌های لازم صورت بگیرد و نمایندگان حق دارند که ابتدا برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را بشنوند و سپس تصمیم بگیرند.

وی با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش وزارتخانه کلیدی محسوب می‌شود، تاکید کرد: آینده کشور به این بستگی دارد که وضعیت آموزش و پرورش ما چگونه باشد.

نماینده یزد در مجلس خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش چه از لحاظ ساختاری و چه از نظر بودجه و چه از لحاظ مدیریتی باید تقویت شود.

نماینده یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز اگر به آموزش و پرورش توجه شود و این وزارتخانه به عنوان یک دستگاه هزینه‌بر قلمداد نشود بلکه به عنوان دستگاهی که در آن سرمایه‌گذاری انجام می‌شود نگاه شود، می‌توان آموزش و پرورش را به روز کرد.

جوکار یادآور شد: تحقق این موضوع در گرو این است که هم مجلس و هم دولت به طور جدی از نهاد آموزش و پرورش پشتیبانی کنند و وقتی فردی به عنوان وزیر این وزارتخانه انتخاب می‌شود، مورد حمایت قرار گیرد چرا که یک وزیر به تنهایی نمی‌تواند این بار و رسالت سنگین تعلیم و تربیت را بر دوش بگیرد بلکه این کار باید با کمک همه دستگاه‌ها و نهادها انجام شود و این موضوع باید تعریف شده باشد.

وی بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش همیشه در بحث بودجه در سال‌های گذشته از نظر بحث ساخت مدارس جدید، در مضیقه بوده و حتی احداث مدارس خیّری که نیمی از هزینه آن با دولت بوده نیز انجام نشده است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با اشاره به مشکلات معیشتی معلمان، خواستار تسریع در رتبه بندی معلمان و پرداخت مطالبات این قشر شد.

جوکار ابراز امیدواری کرد که معلمان به عنوان قشری که آینده‌سازان کشور را تربیت می‌کنند، با انگیزه کامل پای کار بیاید و رسالت خود را به نحو احسن انجام دهند.

 سید ابراهیم رئیسی ۳۱ اردیبهشت ماه در نامه‌ای به رییس مجلس شورای اسلامی، «رضامراد صحرایی» را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی کرد. جلسه رای اعتماد وی ۹ خرداد برگزار می‌شود.

وی دارای مدرک دکتری زبانشناسی همگانی از دانشگاه علامه طباطبایی و استاد تمام رشته زبان شناسی این دانشگاه است و از اردیبهشت سال ۱۴۰۱ به عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان انتخاب شد. او پیش از انتصاب به‌ عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان، ریاست مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌ زبانان دانشگاه علامه طباطبایی را بر عهده داشت.

صحرایی ۱۷ سال به عنوان معلم از ابتدایی تا پیش دانشگاهی در روستاها و شهرها تدریس کرده است. سپس به وزارت علوم پیوست و تا استاد تمامی پیش رفت.

رهبر انقلاب در دیدار روز سوم خرداد با نمایندگان مجلس یازدهم توصیه ای مبنی بر «پرهیز از بعضی سخت‌گیری‌ها در قبال وزرای معرفی شده به مجلس» داشتند و در این زمینه گفتند: در تشخیص صلاحیت‌ها دقت کافی و در حد معقول و منطقی سخت‌گیری کنید اما نه به شکلی که موجب شود وزارتخانه تا مدت ها بدون وزیر بماند که اکنون هم چند وزارتخانه وزیر ندارند و به مجلس معرفی خواهند شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام

کد خبر 13719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =