کد خبر 13834
۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱

عباس زاده:

هدف از توسعه روابط با همسایگان پیشرفت اقتصادی کشور است

هدف از توسعه روابط با همسایگان پیشرفت اقتصادی کشور است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه عمان همواره حق همسایگی را در دورانی که همه ما را تحریم کرده اند رعایت کرده است، گفت: هدف از توسعه روابط با همسایگان انتفاع اقتصادی است.

به گزارش نمایندگان ما، محمود عباس زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سفر سلطان عمان به ایران گفت: وقتی همه کشورها ما را تحریم کردند، عمان حق همسایگی را رعایت کرد و سعی می کرد مراوداتی با ایران داشته باشد. عمان کشوری دارای ظرفیت های بسیار است که می توانیم از آن استفاده کنیم از آن طرف جمهوری اسلامی ایران نیز ظرفیت های بزرگی دارد که می تواند یک فرصت برای عمان تلقی شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ارتباط ایران همواره با عمان خوب بوده است در این رفت و آمدها طبیعی است که یک سری تصمیمات به صورت آشکار به ویژه در حوزه اقتصاد گرفته می شود که اصل این سفرها و مراودات نیز برای همین تبادلات اقتصادی و انتفاع دو کشور از قراردادها و پیمان نامه ها است البته اصولا در سفرهای مقامات ایرانی و عمانی یک سری پیام ها نیز به صورت غیر علنی رد و بدل می شود که این نیز در دنیا مرسوم است.

وی با بیان اینکه هدف جمهوری اسلامی ایران در تقویت روابط با همسایگان انتفاع اقتصادی و تقویت مراودات در دیگر سطوح است، گفت: متن تمامی قراردادهای ما با دیگر کشورها به گونه ای منعقد می شود که بیشترین سود اقتصادی را برای ما داشته باشد. تاکید دولت نیز باید بر همین مسئله باشد البته گفت و گو و آوردن و بردن پیام در حاشیه جلسات است که ما از این نیز استقبال می کنیم.

منبع: شبستان

انتهای پیام

کد خبر 13834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =