کد خبر 13932
۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱

رحیمی‌جهان آبادی:

غرب آسیا در حال تبدیل شدن به بلوک قدرت است

غرب آسیا در حال تبدیل شدن به بلوک قدرت است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اکنون فضایی فراهم شده که همگرایی منطقه ای در غرب آسیا شکل بگیرد تا شاهد تبدیل شدن به بلوک قدرت هستیم.

به گزارش نمایندگان، جلیل رحیمی جهان آبادی در رابطه با برگزاری کنفرانس جاده توسعه در بغداد با حضور ایران و کشورهای عربی، گفت: نظم موجود در جهان از تک قطبی بودن به سمت ایجاد همگرایی های منطقه ای حرکت کرده و این موضوع در غرب آسیا، آسیای مرکزی و ... به طور مشهود می توان دید.

نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی دهه های متعددی بر ایجاد بلوک منطقه ای در عرصه نظام دنیا و بین الملل تاکید می کرد، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل اینکه کشورهای منطقه خصوصا حاشیه خلیج فارس از سیاست های آمریکا پیروی می کردند، تمایلی به موضوع یاد شده نشان نمی دادند اما با بهبود روابط میان ایران و عربستان و افول آمریکا در منطقه این رویه تغییر کرده است.

وی ادامه داد: به عبارتی اکنون فضایی فراهم شده که همگرایی منطقه ای در حوزه توسعه اقتصادی، جاده ای، تزانزیتی، ریلی، سرمایه گذاری مشترک، صادرات انرژی و ...در حال شکل گیری است که کنفرانس بغداد با حضور تهران و دیگر کشورهای عربی منطقه تایید کننده این امر هستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه غرب آسیا در حال تبدیل شدن به بلوک قدرت است، افزود: این منطقه استراتژیک بوده و تامین کننده انرژی دنیا محسوب می شود اما متاسفانه اختلاف نظرها و تنش آفرینی ها موجب عدم همگرایی شده بود و زمینه همکاری های مشترک صورت نمی گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک تبدیل شدن غرب آسیا به بلوک قدرت موجب شکوفایی اقتصادی، سیاسی و ... در منطقه خواهد شد که تامین کننده منافع جمعی بحساب می آید.

منبع:خانه ملت 

انتهای پیام 

کد خبر 13932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =