کد خبر 14998
۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۶

سیاهکلی در گفتگو با نمایندگان:

فرق هتاکان به قرآن با تیمورلنگ چیست؟ / غربی‌ها بیان را سوزاندند

فرق هتاکان به قرآن با تیمورلنگ چیست؟ / غربی‌ها بیان را سوزاندند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد، گفت: آزادی بیان به معنای مقابله با بیان نیست، یکی از نام‌های قرآن کریم، بیان است و در اصل، غربی‌ها دارند بیان را می‌سوزانند و این خیلی عجیب است که آنها ادعا می‌کنند آزادی بیان دارند.

لطف‌اله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان، با اشاره به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد آنهم به بهانه آزادی بیان، گفت: نقض ادعاهایی که دنیای غرب در باب آزادی بیان، اظهار می کند را می‌توان در همین هتک حرمت قرآن کریم، مشاهده کرد.

وی بیان کرد: آزادی بیان به معنای مقابله با بیان نیست، یکی از نام‌های قرآن کریم، بیان است و در اصل، غربی‌ها دارند بیان را می‌سوزانند و این خیلی عجیب است که آنها ادعا می‌کنند آزادی بیان دارند.

سیاهکلی با اشاره به سوزانده شدن کتاب مقدس مسلمانان توسط یک افراطی در شهر استکهلم سوئد، افزود: اگر نگاه کنیم، می بینیم که ما مسلمانان، پیامبران آنها را دوست داریم و حضرت عیسی و حضرت موسی را جزو پیامبران خودمان می‌دانیم و ما از آنها نیز تبعیت می‌کنیم و آنها را فرستاده خدا می‌دانیم ولی در مقابل، آنها به دین ما و پیامبر ما توهین می‌کنند، حال با این تعاریف، اینجا یک سوال پیش می‌آید و آن سوال این است که؛ ما آزادی بیان داریم یا آنها؟  

وی در همین راستا، افزود: کسانی که با علم، دانش و کتاب جنگ می‌کنند، فرق‌شان با تیمور لنگ چیست؟ فرقشان با کسانی که به هیچ وجه از علم سر در نمی‌آوردند و کتابخانه‌ها را می‌سوزاندند چیست؟ در کشور ایران، هزاران جلد کتاب به توسط افراد نادانی مانند تیمور لنگ سوزانده شده است و ما سال‌های سال، در معرض چنین هجمه‌هایی قرار گرفتیم و اکنون قرآن سوزی یادآور کینه توزی برخی از پادشاهان و حکام نادانی است که بیان و کتاب را می‌سوزاندند و از آزادی بیان جلوگیری می کردند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در ادامه بیان کرد: این گونه افراد که به قرآن کریم توهین می کنند، جاهلانی هستند که حتی یک خط از قرآن کریم را نخوانده‌اند و برخی از آنها تحت تاثیر رسانه‌های استکباری و سلطه‌گر قرار گرفته‌اند، رسانه‌هایی مانند رسانه های غربی که اندیشه را از انسان‌ها گرفته اند، آنها حتی یک خط از قرآن کریم را نخوانده‌اند که بدانند این کتاب ارزشمند، برای سعادت آنها صحبت کرده است.

وی افزود: در قرآن کریم انسان ها به انسانیت، انسان دوستی، عدالت، خدا پرستی، مبارزه با ظلم و کمک به مستضعفین دعوت شده اند، دین ما دینی است که حضرت امیرالمومنین (ع)، می‌فرمایند: سوگند به خدا اگر همه‌ی دنیا را به من دهند تا به اندازه‌ی گرفتن پوست جو از دهان مورچه‌ای، خدا را نافرمانی کنم و بی عدالتی کنم، این کار را نخواهم کرد.

 دین ما به این زیبایی سخن می‌گوید و این عظمت که کلام خداوند است، برای سعادت جامعه بشری آمده است.

سیاهکلی خاطر نشان کرد: با این وجود، دنیای غرب، قرآن کریم را که کلام خداوند و راهی برای سعادت بشر است و  همه مطالب آن در دنیای امروز قابل استفاده است را آتش می‌زند! دنیا پر از کتاب‌های گمراه کننده است، آنوقت این‌ها می‌آیند و کتاب به این ارزشمندی که برای رستگاری بشر فرستاده شده است را آتش می‌زنند! این موضوع اصلا قابل توجیه و پذیرش نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در انتها بیان کرد: کینه توزی، بخشی از سناریوی دشمن و افرادی که دنیا پرست هستند و خلاف سنت الهی و سنت پیامبر خودشان زندگی می‌کنند، است و ما متاسفیم که برخی کورکورانه به دنبال دنیای ظلمت زده و تاریک غرب هستند.

انتهای پیام

کد خبر 14998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =