کد خبر 323
۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶

رحیمی مظفری:

تامین گاز زمستان مهترین چالش وزیر نفت دولت سیزدهم

تامین گاز زمستان مهترین چالش وزیر نفت دولت سیزدهم

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس تامین گاز در زمستان پیش‌رو را مهمترین چالش وزیر نفت دولت سیزدهم دانست و افزود: اگر این مهم مدیریت نشود با چالشی سخت‌تر از کمبود برق رو به رو خواهیم شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، عبدالعلی رحیمی مظفری عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس ، به موضوعاتی که وزرای وزارتخانه‌های نفت و نیرو دولت سیزدهم باید در اولویت‌کاری خود قرار دهند اشاره کرد و گفت: استفاده حداکثری از ظرفیت پتروپالایشگاه‌ها و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای رونق صنایع پایین دستی، جلوگیری از افت فشار گاز در پارس جنوبی و افزایش برداشت، استفاده از حدکثری از ظرفیت سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت و... ازجمله مواردی است که وزیر نفت دولت آینده در اولویت‌کاری خود قرار دهد.

نماینده مردم سروستان و کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی تامین گاز در زمستان پیش‌رو را مهمترین چالش وزیر نفت دولت سیزدهم دانست و افزود: اگر این مهم مدیریت نشود با چالشی سخت‌تر از کمبود برق رو به رو خواهیم شد.

وی همچنین به موضوعاتی که وزیر نیرو دولت سیزدهم باید در اولویت‌کاری خود قرار دهند اشاره کرد و گفت: بزرگترین چالش پیش‌رو وزیر نیرو افزایش تولید برق پیش از مصرف و جبران این ناترازی است، همچنین مدیریت آب، کنترل سیلاب‌ها، خشکسالی‌ها و استفاده بهینه از آب‌ها چه سطحی و غیره از دیگر اولویت‌های وزیر نیرو دولت جدید به شمار می‌آیند.

رحیمی مظفری بیان کرد: به‌یقین یکی از مهمترین وزارتخانه‌ها برای دولت سیزدهم این دو وزارتخانه خواهند بود هرچند نمی‌توان از نقش وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی در ساماندهی امور گذشت به همین دلیل مردم انتظار دارند دولت افرادی بسیار کاردان و توانمند را برای تصدی بر این مهم به مجلس معرفی کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزراء زمانی از مجلس رای اعتماد می‌گیرند که برنامه فنی و عملیاتی داشته باشند، اظهار کرد: نگاه سیاسی به وزارت نفت و نیرو بزرگترین ضربه‌ای است که می‌توان به مردم زد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 323

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =