کد خبر 5649
۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸

صدای داوطلبان دستیاری پزشکی؛

وزارت بهداشت ترجیح می‌دهد افراد کمتری در آزمون تخصص شرکت کنند/ گلایه نایب‌رئیس کمیسیون آموزش مجلس از شرایط تحصیل دانشجویان تخصص

وزارت بهداشت ترجیح می‌دهد افراد کمتری در آزمون تخصص شرکت کنند/ گلایه نایب‌رئیس کمیسیون آموزش مجلس از شرایط تحصیل دانشجویان تخصص

 نایب‌رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: متأسفانه ساختار وزارت بهداشت به‌گونه‌ای شکل‌گرفته که آموزش در خدمت درمان باشد و سایه سنگین انحصار انجمن‌های علمی پزشکی بر رشته‌های تخصص احساس می‌شود. به همین جهت به نظر می‌رسد شرایط تحصیل این دانشجویان برای وزارت بهداشت اهمیتی ندارد و حتی ترجیح می‌دهد که افراد کمتری در آزمون تخصص شرکت کنند و پذیرفته شوند.

احمد نادری نایب‌رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار نمایندگان ما، در خصوص مشکلات داوطلبین آزمون دستیاری گفت: متأسفانه وزارت بهداشت تمام تلاش خود را برای ناامید کردن داوطلبان آزمون دستیاری و تقویت انحصار برخی رشته‌های تخصص انجام می‌دهد.

وی افزود: درحالی‌که در کشور با کمبود شدید پزشک متخصص روبرو هستیم نباید شرایط به‌گونه‌ای باشد که داوطلبین رغبتی برای شرکت در آزمون نداشته باشند. عدم تعویق آزمون دستیاری و فرصت کمتر از یک‌ساله برای داوطلبین آزمون دستیاری دوره ۴۹ موجب گله‌مندی این افراد شده است که حتماً باید موردتوجه وزارت بهداشت قرار بگیرد.

نماینده تهران، ری و شمیرانات اظهار داشت: متأسفانه این یکی از مشکلات این آزمون است. موضوع دیگری که مطرح است حق شرکت در آزمون برای یکبار به تمام پزشکان بلافاصله پس از فراغت از تحصیل است که از عمده این افراد سلب شده است. فاصله حداقل دوساله میان فارغ‌التحصیلی پزشکان و اجازه شرکت در آزمون دستیاری موجب می‌شود تا ادامه تحصیل برای این افراد سخت شود.

نادری در خصوص شرایط سخت دانشجویان دوره دستیاری نیز گفت: متأسفانه ساختار وزارت بهداشت به‌گونه‌ای شکل‌گرفته که آموزش در خدمت درمان باشد و سایه سنگین انحصار انجمن‌های علمی پزشکی بر رشته‌های تخصص احساس می‌شود. به همین جهت به نظر می‌رسد شرایط تحصیل این دانشجویان برای وزارت بهداشت اهمیتی ندارد و حتی ترجیح می‌دهد که افراد کمتری در آزمون تخصص شرکت کنند و پذیرفته شوند.

نایب‌رئیس کمیسیون آموزش مجلس در پایان گفت: متأسفانه وزارت بهداشت با ساختار کنونی، به‌شدت دچار تعارض منافع شده است و نه‌تنها شایستگی سیاست‌گذاری آموزش پزشکی را ندارد بلکه شایستگی تولیت نظام سلامت را نیز ازدست‌داده است و ادامه این روند به ضرر پزشکان جوانی تمام خواهد شد زیر سایه انحصارطلبانه درصد کمی از پزشکان تصمیم‌گیر و سیاست‌گذار وزارت بهداشت قرار دارند.

انتهای پیام

کد خبر 5649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =