کد خبر 6010
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰

قادری:

ناحیه آموزشی در شهر صدرا و حومه شیراز ایجاد می‌شود

ناحیه آموزشی در شهر صدرا و حومه شیراز ایجاد می‌شود

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح پیشنهاد ایجاد دو ناحیه جدید آموزشی در شهر صدرا و حومه شیراز در نشستی با وزیر آموزش و پرورش مطرح و با موافقت این عضو کابینه همراه شد.

به گزارش نمایندگان ما، جعفر قادری مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست نمایندگان شیراز با وزیر آموزش و پرورش، گفت: در جلسه ای که با حضور اینجانب و ابراهیم عزیزی نماینده شیراز با وزیر آموزش و پرورش برگزار شد و موضوعات و محورهای مختلفی مورد بررسی قرار گرفت.

 نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اولین مسئله استقرار ناحیه آموزش و پرورش برای شهر صدرا با جمعیتی بیش از ۲۰۰ هزار نفر بود، که مورد تایید وزیر آموزش و پرورش قرار گرفت.

وی ادامه داد: تاسیس یک اداره آموزش و پرورش را برای دهستان های داریون، کفترک، بیدزرد، قره باغ، دراک و بخش سیاخ دارنگون نیز در این دیدار پیشنهاد شد.

 قادری افزود: این مجموعه دهستانها را به صورت یک مجموعه پیشنهاد کردیم که قرار شد برای این دهستانها هم یک ناحیه آموزش و پرورش تاسیس شود.

وی تصریح کرد: از این طریق تلاش می‌شود در کنکور دانشگاه ها هم این نواحی به صورت مستقل از نواحی چهارگانه آموزش و پرورش شیراز در منطقه ۲ و یا ۳ قرار گیرند و مشکل داوطلبان کنکور را برای ورود به دانشگاه ها در صدرا و این دهستانها حل شوند.

نایب رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس ادامه داد: کمبود فضاهای آموزشی هم در این جلسه مورد بحث قرار گرفت و قرار شد در دو هفته آینده وزیر آموزش و پرورش به شیراز سفر کنند و روی نسبت مشارکتی که با آموزش و پرورش داریم باید به توافق برسیم.

قادری گفت: قرار شد مابقی کسری این فضاها از کمک های مردمی و از ظرفیت های نهادهایی مثل ستاد اجرایی و بنیاد مستضعفان و اعتبارات عمرانی استانی تامین اعتبار کنیم.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس افزود: صدور مجوز برای استخدام های جدید در نواحی آموزش و پرورش شیراز، رفع کمبود و کسری کادر خدماتی، کلنگ زنی ساختمان دانشگاه فرهنگیان و تجمیع ساختمانهای دانشگاه فرهنگیان محورهای دیگری بود که قرار شد در سفر آتی وزیر آموزش و پرورش به فارس مورد توجه قرار بگیرد.

 وی ادامه داد: به همین شکل مسائل و موضوعات دیگری مثل تأمین تجهیزات مدارس و هنرستانها، احداث هنرستان ها با استفاده از ظرفیت واحدهای صنعتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 6010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =