کد خبر 7077
۱۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱

آقازاده:

سفره‌های زیر زمینی و تالاب‌های گیلان مخروبه هستند

سفره‌های زیر زمینی و تالاب‌های گیلان مخروبه هستند

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه محیط زیست، سفره‌های زیر زمینی و تالاب‌های گیلان مخروبه هستند، گفت: این میزان خرابی تا ۵۰ سال آینده نیز آباد نمی شود.

به گزارش نمایندگان ما، سید علی آقازاده نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی، بعد از ظهر پنج شنبه در نشست مدیران استان گیلان با اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس در سالن الغدیر استانداری با بیان اینکه تنوع کشاورزی و فرصت‌های تولید در گیلان زیاد است، بیان کرد: عمده محصولات کشاورزی گیلان راهبردی است اما آمایش کشاورزی در استان نداریم.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با اشاره به لزوم توجه به زیرساخت‌ها در حوزه کشاورزی، گفت: مکانیزه کردن کشاورزی در گیلان ناقص بوده و ۳۰ سال است که نتوانستیم تجهیزات مدرن کشاورزی را برای استان تهیه کنیم.

وی با اشاره به هدر رفت برنج به دلیل فقدان زیرساخت تصریح کرد: اجداد ما صد سال قبل می‌گفتند که هر هکتار زمین ۲ تن برنج می‌دهد و الان هم همین مقدار یا کمتر برداشت می‌کنیم که این موضوع جای تأسف دارد.

آقازاده با بیان اینکه محیط زیست، سفره‌های زیر زمینی و تالاب‌های گیلان مخروبه هستند افزود: تا ۵۰ سال دیگر هم نمی‌توانیم این خرابی‌ها را درست کنیم.

نماینده مردم انزلی در مجلس نیز با بیان اینکه مشکل اساسی کشاورزی در گیلان مربوط به نسبت سطح زیر کشت برنج به برداشت است، بیان کرد: در بحث سطح کشت در کشور اول و در حوزه برداشت دوم هستیم.

احمد دنیا مالی با بیان اینکه نگرانی‌های زیادی در خصوص تأمین آب کشاورزی در گیلان وجود دارد، گفت: میزان نزولات جوی گیلان به گونه‌ای است که نباید مشکل آب داشته باشیم اما ا گر تدبیر در این حوزه انجام نمی‌گرفت مشکلات زیادی داشتیم.

وی بزرگترین مشکل در تالاب انزلی را مربوط به فاصله اکولوژیک و هیدرولوژیک تالاب دانست و تصریح کرد: وزارت نیرو در اقدامی غلط حریم تالاب را به گونه‌ای تعریف کرده که کیلومترها با مرزی که در کنوانسیون رامسر تعریف شده فاصله دارد و سیستم قضائی نیز به نفع مردم رأی نمی‌دهد.

انتهای پیام

کد خبر 7077

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =