کد خبر 7099
۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۳

بشیری:

اجرای پروژه امیرالمومنین از نظر سازمان محیط زیست مانعی ندارد

 اجرای پروژه امیرالمومنین از نظر سازمان محیط زیست مانعی ندارد

نماینده پاکدشت در مجلس با اشاره به اینکه نزدیک ۲۰ سال است اعضای اتحادیه تعاونی های مسکن پاکدشت در این پروژه سرمایه گذاری کرده اند گفت: متاسفانه بعد از گذشت این مدت طولانی، مشکلات و موانع برطرف نشده بود و اعضای نمی توانستند اقدام به ساخت مسکن کنند.

به گزارش نمایندگان ما، فرهاد بشیری نماینده پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که جلسات بسیاری برای رفع مشکلات پروژه پاکدشت برگزار شده است،  گفت: آخرین جلسه مربوط به محیط زیست بود که کارشناس محیط زیست آقای  اقتداری از منطقه بازدید کرد و پس از آن با آقای اکبری معاون سازمان محیط زیست جلسه ای برگزار کردیم و سپس جلسه ای با آقای سلاجقه رییس سازمان محیط زیست داشتیم که در نهایت تصمیم بر این شد که اجرای پروژه امیرالمومنین از نظر سازمان محیط زیست مانعی ندارد.

وی با اشاره به مجوزی که سازمان محیط زیست برای آغاز فعالیت ساخت و ساز صادر کرده گفت: اکنون شرایط فراهم است که هیات مدیره اتحادیه تعاونی های مسکن امیرالمومنین برای دریافت مجوز ساخت و ساز اقدام کنند.

نماینده پاکدشت با اشاره به پیگیری هایی که برای رفع موانع ساخت و ساز اتحادیه تعاونی های مسکن پاکدشت صورت گرفته گفت: اکنون اتحادیه از دو مسیر وزارت راه و شهرسازی و شهرداری پاکدشت می تواند دریافت اجازه ساخت و ساز را پیگیری کند.

وی با اعلام اینکه آماده شدن طرح تفصیلی و جامع پاکدشت زمان بر است گفت: بتازگی جلسه ای با خانم صادق معاون راه و شهرسازی برگزار کردیم که ایشان گفتند اگر شهرداری پاکدشت طرح میانکاره پاکدشت را ارسال کند تا دو ماه آینده مشکلات ۱۵ تعاونی مسکن از جمله تعاونی مسکن امیرالمومنین را مرتفع خواهیم کرد که آنها در حال پیگیری هستند.

بشیری با اشاره به جلسه ای که با مدیرکل راه و شهرسازی  استان برگزار شده گفت: جلسه ای هم در استانداری تهران برگزار کردیم که قرار شده شهرداری پاکدشت اطلاعات لازم را در اختیار استانداری و اداره کل راه وشهرسازی استان تهران قرار دهد که طی پیگری هایی که با شهردار پاکدشت داشتم، این اقدامات انجام شده است.

وی با اشاره به بررسی هایی که در مورد طرح میانکاره در استانداری تهران صورت گرفته است گفت: آقایان اعلام کرده اند تا بخواهد طرح جامع و مطالعاتی پاکدشت تکمیل شود، زمانبر است اما طرح میانکاره کمک می کند که مشکلات ۱۵ تعاونی مسکن پاکدشت رسیدگی شود و راهکاری پیدا کنند که مجوز ساخت و ساز تعاونی های مسکن پاکدشت صادر شود.

نماینده پاکدشت با اشاره به بازدید وزیر راه وشهرسازی به همراه استاندار تهران از پاکدشت گفت: در این دیدار توضیحات جامعی در مورد تعاونی های مسکن پاکدشت به آقایان ارایه کردیم که آنها قانع شدند به سرعت کارهای اجرایی این تعاونی های مسکن اجرایی شود.

وی با تاکید بر اینکه مسوولان اصرار دارند که کلنگ زنی ساخت و ساز تعاونی های مسکن پاکدشت هر چه سریعتر زده شود گفت: اداره راه و شهرسازی اعلام کرده که در پاکدشت سه هزار قطعه زمین دارد و اصرار دارد که هرچه سریعتر کلنگ زنی آن انجام شود و چون اتحادیه تعاونی های مسکن پاکدشت نیز با بیش از ۴ هزار قطعه ظرفیت بزرگی برای ساخت و ساز است، وزارت راه و شهرسازی تاکید کرده که بزودی کلنگ زنی اتحادیه تعاونی های مسکن امیرالمومنین و سه هزار قطعه اداره راه وشهرسازی صورت بگیرد.

بشیری با تاکید بر اینکه به عنوان نماینده مردم نهایت پیگیری و اقدامات را انجام داده است گفت: آنچه از آقایان قول گرفته ایم قرار شده کلنگ زنی تا قبل از هفته دولت صورت بگیرد. البته همچنان پیگر هستم و به صورت مکرر با مسوولان تماس می گیرم تا کلنگ زنی و صدور مجوز ساخت و ساز هرچه سریعتر نهایی شود تا مردمی که سالهاست در انتظار خانه دار شدن هستند، به آرزوی خود برسند.

وی با اعلام اینکه کودکان جوان شدند، جوانان پیر شدند و پیرها جان باختند اما به آرزوی خود یعنی مسکن نرسیدند گفت: پیگیر این هستیم که هرچه سریعتر کلنگ زنی صورت بگیرد، مجوز ساخت و ساز صادر شود و آقایانی که به ما قول دادند به قولشان عمل کنند تا صاحبان تعاونی مسکن بتوانند مشکلاتشان راحل کنند.

نماینده پاکدشت با تاکید بر اینکه مسوولان هیچ بهانه ای ندارند که بخواهند بر سر راه ساخت و ساز تعاونی های مسکن پاکدشت سنگ اندازی کنند گفت: هم اکنون از مدیران تعاونی های مسکن می خواهم بدون اتلاف وقت به شهرداری یا اداره راه وشهرسازی مراجعه و نسبت به دریافت مجوز ساخت وساز و تسلیم آن به مالکان زمین ها اقدام کنند تا مردم بتوانند کار ساخت و ساز را شروع کنند.        

منبع: ایلنا

انتهای پیام

کد خبر 7099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =