کد خبر 7136
۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۸

موسوی:

مردم مناطق مرزی علیرغم زندگی در شرایط سخت، بسیار صبورانه با مشکلات برخورد می کنند

مردم مناطق مرزی علیرغم زندگی در شرایط سخت، بسیار صبورانه با مشکلات برخورد می کنند

نماینده مردم ملکان در مجلس با اشاره به سرکشی اخیر به همراه نایب رئیس مجلس از مناطق محروم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه گفت: با مصوباتی که در این سفر داشتیم انتظار داریم بخش اعظمی از موضوع تنش آبی، راه‌های روستایی و پوشش‌دهی اینترنت تا پایان سال برطرف شود.

به گزارش نمایندگان ما، سید علی موسوی نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سرکشی اخیر خود به عنوان رئیس فراکسیون مناطق محروم به همراه علی نیکزاد نایب رئیس مجلس از منطقه نهبندان و سربیشه، گفت: ما قصد داریم با حضور در مناطق محروم کشور، نظارتی روی نحوه تخصیص اعتبارات ملی داشته باشیم تا با جلوگیری از تمرکززدایی باعث توسعه کشور شویم.

وی در ادامه با اشاره به سرکشی هیأت اعزامی از پروژه های نیمه تمام در ابتدای این سفر، اظهار کرد: طی بازدیدهای خود مشکلات مردم را از نزدیک بررسی کرده و متوجه شدیم مشکلات اساسی و زیرساختی در برخی مناطق آن به ویژه روستاها وجود دارد.

نماینده مردم ملکان در مجلس در ادامه با اشاره به ایرادات زیاد در حوزه زیرساخت های منطقه، عنوان کرد: تنش آبی در منطقه بیداد می کند و مشکلات آنها در حوزه راه و مسکن بسیار است چنانچه بسیاری از جاده های روستایی خاکی بوده و مسکن مهر منطقه تعیین تکلیف نشده است.

موسوی در ادامه با بیان اینکه وضعیت مردم ساکن حوزه مرزی با کشور افغانستان نیز در این منطقه بررسی شد، اظهار داشت: مردم مناطق مرزی علیرغم زندگی در شرایط سخت، بسیار صبورانه با مشکلات برخورد می کنند. مسائل این مناطق نیز احصا و مقرر شد مسائل آنها نیز به سرعت پیگیری شود.

وی همچنین با اشاره به برگزاری نشست جمع بندی در روز گذشته که با حضور معاونان وزارتخانه ها در منطقه صورت گرفته بود، یادآور شد: در این نشست که معاون راه و شهرسازی حضور داشت قرار شد جاده های روستایی با تخصیص قیر، آسفالت شود. معاون آبفای وزرات نیرو نیز در این جلسه حضور داشت که مقرر شد مصوبات این حوزه نیز برای کاهش تنش آبی اجرایی شود.

رئیس فراکسیون مناطق محروم مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: حوزه اینترنت روستاهای منطقه با مشکلات عدیده ای مواجه بود که مقرر شد در روستاهای بالای ۲۰ خانوار نهبندان و سربیشه، اینترنت برقرار شود که تا پایان سال ۸۵ درصد مناطق را پوشش خواهد داد.

انتهای پیام

کد خبر 7136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =