کد خبر 7983
۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰

نیک‌بین:

بانک‌ها قانون مربوط به ضمانت‌نامه‌های پرداخت تسهیلات را اجرا نمی‌کنند

بانک‌ها قانون مربوط به ضمانت‌نامه‌های پرداخت تسهیلات را اجرا نمی‌کنند

نماینده مردم کاشمر در مجلس گفت: در شرایطی که قانون تنها یک ضامن را برای اخذ وام‌های بانکی ملاک قرار داده است بانک‌ها موضوع ضمانت‌های بانکی را اجرایی نکرده و این باعث شده که خیلی از مردم روستایی نتوانند وام‌های اشتغال و ازدواج دریافت کنند.

به گزارش نمایندگان ما، حجت الاسلام جواد نیک‌بین نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی د ر جلسه علنی امروز (یکشنبه) در اخطار و تذکری اظهار کرد: دولت به درستی بودجه را اجرا نمی‌کند. نمونه آن این است که رئیس جمهور بارها درباره اجرای مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص تخصیص وام‌های ۲۰۰ میلیونی روستایی تذکر داده‌اند اما سازمان برنامه و بودجه آن را اجرا نمی‌کند به این دلیل که هنوز ضمانت‌نامه مابه‌التفاوت نرخ سود ارائه نشده است. این وضعیت باعث شده که مسکن مردم در روستاها بلاتکلیف بماند.

وی ادامه داد: موضوع دیگر در حوزه‌ ضمانت‌های بانکی است، خیلی از مردم روستایی توان گرفتن وام‌های اشتغال و ازدواج را ندارند چون آنها نمی‌توانند شرایط تعیین شده از سوی بانک‌ها برای ضامن را تهیه کنند قانون می‌گوید که یک ضامن کافی است اما بانک‌ها آن را اجرایی نمی‌کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: طبق قانون طرح اشتغال می‌تواند خود ضمانت بانکی باشد اما بانک‌ها قبول نمی‌کنند و این نارضایتی را به وجود آورده است.

نیک‌بین در تذکری دیگر خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این روزها موضوعات مهمی همچون وضعیت معیشت مردم و برجام مطرح است کش و قوس‌های زیادی را درباره برجام می‌بینیم که ابهاماتی را در ذهن مردم و مسئولان ایجاد کرده است آیا در چنین شرایطی دستور کاری مجلس که ما برای آن وقت گذاشته‌ایم، ‌ موضوعیت دارد؟

انتهای پیام

کد خبر 7983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =