کد خبر 8254
۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳

منادی در اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش:

۸۵۰۰ میلیارد تومان صرف پرداخت علی الحساب رتبه بندی معلمان شد

اجرایی شدن رتبه بندی طلیعه ای نو در آموزش و پرورش است
۸۵۰۰ میلیارد تومان صرف پرداخت علی الحساب رتبه بندی معلمان شد

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه مبلغ علی الحساب رتبه بندی برای معلمان واریز شده است و خستگی یک و نیم ساله از تنمان بیرون رفت گفت: ۸۵۰۰ میلیارد تومان صرف پرداخت علی الحساب شد. شاهد اجرایی شدن رتبه بندی معلمان هستیم که طلیعه ای نو در آموزش و پرورش است.

به گزارش نمایندگان ما، علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در سومین روز از سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است با بیان اینکه مبلغ علی الحساب رتبه بندی برای معلمان واریز شده است و خستگی یک و نیم ساله از تنمان بیرون رفت گفت: ۸۵۰۰ میلیارد تومان صرف پرداخت علی الحساب شد. شاهد اجرایی شدن رتبه بندی معلمان هستیم که طلیعه ای نو در آموزش و پرورش است.  

وی با اشاره به برخی مقاومت ها در مسیر تصویب قانون رتبه بندی گفت: با این قانون جایگاه معلم تعریف شد و او در بستر سالم رقابتی قرار گرفت. کمیسیون آموزش مجلس یازدهم با مطالعه دقیق در مسیر رفع گره‌های آموزش و پرورش حرکت می‌کند.  

منادی افزود: بازگرداندن تربیت صفر تا شش ساله ها به نظام آموزش و پرورش و انتزاع آن از سازمان بهزیستی، تغییر لایحه ضعیف دولت وقت در زمینه رتبه بندی و رساندن رتبه بندی به سرمنزل مقصود علی رغم برخوردهای ناصواب را از جمله تلاش های صورت گرفته در زمینه ارتقای نظام تعلیم و تربیت دانست.  

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نظام تعلیم و تربیت و آموزش عالی را باید یکپارچه ببینیم گفت: آغاز زنجیره تامین آموزش، سنین صفر تا شش سالگی است که سازمان ملی تعلیم و تربیت در همین راستا شکل گرفت. صفر تا شش ساله ها بسیار مهمتر از دبیرستانی ها هستند و این دوره باید به طور ویژه مورد توجه باشد و بودجه خوبی بگیرد.  

وی ادامه داد: امروز عنصر رقابت را با رتبه بندی معلمان وارد آموزش و پرورش کردیم، قبلا این رقابت وجود نداشت، اما از این پس معلمان برای کسب رتبه های بالاتر باید تلاش کنند. معلم از تمام حقوق و مزایای فصل دهم برخوردار است. جمع فوق العاده شغل و شاغل بین ۴۵ تا ۹۰ درصد افزایش بر حسب رتبه ها افزایش خواهد داشت.  

منادی با بیان اینکه دانشمندان امروز، شاگرد معلمان هستند گفت: زنجیره تامین آموزش حائز اهمیت است و باید نقش خانواده ها را در این زنجیره ببینیم.  

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: آموزش و پرورش از بحث مهارت آموزی عقب است قرار بود سهم ورود دانش آموزان به رشته های فنی به ۵۰ درصد برسد که اکنون ۳۶ درصد است. وزارت علوم هم همینطور. برای وزارت علوم برنامه داریم، مربیان فنی وحرفه ای باید رتبه بندی شوند.  

وی تاکید کرد که باید زنجیره تامین آموزش یکپارچه دیده شود. باید محتوای کتب درسی اصلاح و دانشگاه فرهنگیان تقویت شود.  

انتهای پیام

کد خبر 8254

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =