کد خبر 9713
۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱

محمدیاری مطرح کرد

ضرورت حفظ اقتدار نیروهای نظامی و انتظامی/ لزوم برخورد قاطع با متخلفین

ضرورت حفظ اقتدار نیروهای نظامی و انتظامی/ لزوم برخورد قاطع با متخلفین

نماینده مردم طوالش در مجلس با بیان اینکه باید با متخلفین برخورد قاطع شود، گفت: اقتدار نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی خط قرمز ما بوده و باید حفظ شود.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، حسن محمدیاری نماینده مردم طوالش در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۱۸ آبان ماه) و در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل ۵۷ قانون اساسی و لزوم حفظ استقلال قوا و جلوگیری از موازی کاری ها گفت: امروز همه ما وظیفه داریم جلوی التهاب در جامعه را بگیریم، مقام معظم رهبری فرمودند مذاکرات مجلس باید مبتنی بر حکمت، مصلحت و عقلانیت باشد. متاسفانه اخیراً ذهنیت غلطی در جامعه حکمفرما شده که نیاز است مطابق بند ۱۱ ماده ۲۲ آیین نامه داخلی مجلس شأن و منزلت مجلس حفظ شود و آن ذهنیت غلط این است که مجلس در تقابل با مردم عمل می کند.

وی ادامه داد: این ذهنیت غلط در فضای مجازی گله و رها موجب می زند. اینکه دغدغه نمایندگان منعکس شود، حرف حقی است اما اگر تقطیع شده و به صورت گزینشی در جامعه انتشار یابد، شأن و منزلت مجلس زیر سوال می رود. دستگاه قضایی باید به وظایف خود به نحو احسن عمل کند و قاضی در تصمیم گیری کاملا مستقل است، ضمن اینکه قضات شریف ما نیز براساس مستندات پرونده باید حکم نهایی را صادر کنند و ما اطمینان داریم که دستگاه قضا به وظیفه خود عمل می کند، اینکه از جای دیگر توصیه ای به آن شود، خارج از منطق و مفهوم قانون اساسی و قوانین جاری است و مانند این بوده که دستگاه قضایی از مجلس درخواست اقدامی در تصویب لوایح و طرح ها کند که به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: ما معتقدیم صف مخالفین، معاندین و آشوبگران و متعرضین به نوامیس مردم و محاربین از معترضین جدا است و هیچگونه مماشاتی با آنها نباید صورت گیرد. همچنین اقتدار نیروی انتظامی نیز باید حفظ شود، اما آیا ما می توانیم قاطعانه بگوییم که برخی افراد نادر که از مدار قانون خارج شده و تخلف کرده اند، با آنها برخورد نشود. اتفاقا نیروی انتظامی باید برای صیانت از این مقام مقدس با افرادی که خودسرانه عمل کرده ان، قاطعانه برخورد کند.

محمدیاری با بیان اینکه در تمام دنیا از نیروهای انتظامی حمایت می شود، اظهار کرد: در ایران هم اقتدار نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی خط قرمز ما بوده، اما باید یک سوزن به خود زده و یک جوالدوز به دیگران.

انتهای پیام

کد خبر 9713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =