کد خبر 12385
۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴

حیدری در گفتگو با نمایندگان ما،:  

احتمال احیای برجام با توافق ایران و عربستان/ تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی رفع می‌شود 

احتمال احیای برجام با توافق ایران و عربستان/ تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی رفع می‌شود 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تنش‌زدایی با عربستان که همیشه در به سرانجام رسیدن برجام مانع‌تراشی می‌کرد، باعث احیای برجام و رفع تحریم‌ها خواهد شد.  

شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نمایندگان ما، درباره تاثیر توافق ایران و عربستان بر وضعیت اقتصادی کشورمان، اظهار داشت: یکی از دلایلی که احیای برجام به درازا کشید، لابی‌های هایی بود که در حاشیه برجام اتفاق می افتاد. و یکی از این حاشیه‌ها کشورهای عربی و مخصوصاً عربستان و بحرین بودند و برای به سرانجام رسیدن برجام مانع‌تراشی می‌کردند و رژیم صهیونیستی هم در این زمینه اقداماتی را انجام داده است.  

وی افزود: زمانی که تنش زدایی در روابط ایران و عربستان می‌شود، قاعدتاً حاشیه‌های برجام هم کم می‌شود  و این توافق اثر روانی بر منطقه دارد. ‌ 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تقویت روابط بین ایران و عربستان، تقویت روابط کشورهای منطقه با یکدیگر و امنیت پایدار در منطقه را هم به دنبال خواهد داشت که مهم‌ترین مولفه برای کشورهای منطقه موضوع امنیت پایدار است.  

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعاً تاثیر توافق ایران و عربستان بسیار زیاد است و این توافق حتما بر وضعیت اقتصادی مردم ما هم اثر خواهد داشت و اثر مستقیم و موثر دارد. در رفع این توافق در رفع تحریم ها هم تاثیر دارد و باعث می‌شود برجام زودتر احیا و تحریم‌ها رفع شود.  

حیدری متذکر شد: یکی از مواردی که در برجام همواره مطرح بود، پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران به عنوان طرف برجامی مبنی بر لغو تحریم ها بود. از این جهت زمانی که حاشیه‌های برجام کم شود و برجام زودتر به نتیجه برسد، تحریم ها هم برداشته می‌شود که اثر اقتصادی زیادی بر وضعیت ما خواهد داشت و مشکلات اقتصادی مردم از این طریق مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام

کد خبر 12385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =