کد خبر 1256
۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴

دهقانی خبر داد

عزم مجلس برای سازماندهی بازار خودرو

عزم مجلس برای سازماندهی بازار خودرو

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس گفت: در کشور ما بین عرضه و تقاضای خودرو، هم خوانی وجود ندارد و از سوی دیگر محدودیت واردات باعث شده که این مسائل منجر به گرانی خودرو شود، قطعا با قیمت گذاری دستوری نمی توان بازار خودرو را کنترل کرد و بهترین راه، افزایش تولید خودرو و تامین نیاز مردم از طریق واردات و یا افزایش تولید داخلی است.

الله وردی دهقانی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، اظهار داشت: در کشور ما بین عرضه و تقاضای خودرو، هم خوانی وجود ندارد و از سوی دیگر محدودیت واردات باعث شده که این مسائل منجر به گرانی خودرو شود.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی طرح هایی برای کنترل قیمت خودرو ازجمله عرضه خودرو در بورس و صادرات قطعات خودرو تدوین کرده است و ما معتقدیم که باید یک فکر اساسی برای سازماندهی بازار خودرو شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: قطعا با قیمت گذاری دستوری نمی توان بازار خودرو را کنترل کرد و بهترین راه، افزایش تولید خودرو و تامین نیاز مردم از طریق واردات و یا افزایش تولید داخلی است.

دهقانی گفت: وزیر صنعت،  معدن و تجارت وعده داده است که خودرو سازی را به بخش خصوصی واگذار می کند تا میزان افزایش تولید خوردرو افزایش یابد.

وی در آخر بیان کرد: مجلس شورای اسلامی و کمیسیون صنایع و معادن مجلس پیگیر موضوع سازماندهی بازار خودرو هستند.

انتهای پیام

کد خبر 1256

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =