کد خبر 13801
۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷

نوش آبادی:

دیگر شاهد اثرگذاری یکجانبه گرایی غربی ها نیستیم

دیگر شاهد اثرگذاری یکجانبه گرایی غربی ها نیستیم

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه غربی ها از جمله پاریس با ایران قوی مخالف هستند، گفت: بر این اساس موازنه قدرت در منطقه و حتی نظام بین الملل تغییر کرده و دیگر شاهد اثرگذاری یکجانبه گرایی غربی ها نیستیم.

به گزارش نمایندگان، حسین نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در خصوص واکنش مداخله‌جویانه فرانسه به رونمایی از موشک خرمشهر ۴، گفت: طبق مفاد منشور سازمان ملل متحد هر کشوری می تواند برای دفاع از جغرافیای سرزمینی خودش از امکانات دفاعی بهره مند باشد لذا بیگانگان از جمله پاریس نمی توانند نسبت به برنامه ها و سیاست های دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایراد وارد کنند.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران بر اساس نیازمندی هایش، اقدام به تامین و تولید تجهیزات نظامی می کند،  اظهار کرد: این مهم در حالیست که فرانسوی ها خودشان از موشک های قاره پیما بهره مند بوده و حتی کلاهک های هسته ای دارند که امنیت دنیا را دچار آسیب می کند لذا چنین کشورهایی نمی توانند علیه تهران موضع گیری منفی کنند.

وی ادامه داد: در واقع کشوری مانند فرانسه دارای تسلیحات کشتار جمعی است که بر خلاف چارچوب های حقوق بشر و قوانین بین المللی است؛ در این میان غربی ها به رهبری ایالات متحده همواره از روی میز بودن گزینه نظامی علیه ایران صحبت می کنند لذا برای رفع چنین تهدیدهایی باید آمادگی دفاعی وجود داشته باشد و تسلیحات بازدارنده تامین شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه تولید موشک هایی مانند خرمشهر ۴ که ۲۰۰۰ کیلومتر بُرد و امکان حمل سر جنگی با قدرت انفجاری بسیار بالا دارد بیانگر دانش نخبگان ایرانی است،  افزود: به عبارتی غربی ها از خودکفایی ایران در تولید تسلیحات نظامی و دفاعی نیز نگران و عصبانی هستند؛ به عبارتی امروزه مشاهده می شود که برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا و ... از طریق فروش تسلیحات نظامی درآمدزایی می کنند اما تولیدات نظامی ایران موجب شده کارایی تجهیزات آنان زیر سوال برود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه غربی ها از جمله پاریس با ایران قوی مخالف هستند،  خاطرنشان کرد: بر این اساس مشاهده می شود که موازنه قدرت در منطقه و حتی نظام بین الملل تغییر کرده و دیگر یکجانبه گرایی غربی ها نمی تواند اثرگذار باشد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 13801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =