کد خبر 1939
۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴

عباس زاده مشکینی:

هزینه تحلیل نادرست عربستان به ملت بی دفاع یمن تحمیل شد

هزینه تحلیل نادرست عربستان به ملت بی دفاع یمن تحمیل شد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است محاسبات و تحلیل عربستان از آغاز جنگ یمن اشتباه محض بود و این اتلاف وقت و هزینه منجر به ماجراجویی‌هایی شد که هزینه آن را ملت بی‌گناه یمن پرداختند.

به گزارش نمایندگان ما، محمود عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس، با اشاره به تصمیم ولیعهد سعودی مبنی بر پذیرش آتش بس جنگ یمن، گفت: از ابتدا نیز محاسبه و تحلیل عربستان از جنگی که در یمن به راه انداخت، درست نبود و منجر به ماجراجویی هایی شد که ملت بی گناه یمن هزینه های آن را دادند.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه یمن طعمه سهلی برای عربستان نبود، عنوان کرد: ما از ابتدا نیز اعتقاد داشتیم اختلافاتی که در یمن وجود دارد با مذاکره برطرف می شود لذا یک کشور ثالث نباید به بهانه حل مشکل کشوری دیگری به آن لشگرکشی کرده و در امور داخلی آن دخالت کند.

وی افزود: عربستان به بهانه تقویت یک جریان جنگ یمن را آغاز کرد تا حاکمیت این کشور را به دست گروهی که می خواهد بسپارد که این موضوع در هیچ کجای جهان جواب نمی دهد.

عباس زاده مشکینی ادامه داد: عربستان چند سال زمان و منابع مالی خود را به دلیل تحریک های آمریکایی و صهیونیستی علیه یمن تلف کرد که البته با این حال این جنگ باعث شد بُعد نظامی یمنی ها در حوزه سخت افزار و  نرم افزار تقویت شده و هم اکنون در مرحله بازدارندگی قرار بگیرند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان مذاکرات یمنی را تنها راه حل برای به ثبات رسیدن این کشور دانست و خاطرنشان کرد: عربستان بداند که نباید روی وعده های آمریکایی-صهیونیستی که همواره به دنبال ایجاد درگیری و شکاف در منطقه هستند حساب کند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 1939

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =