کد خبر 473
۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰

گزارش اختصاصی؛

زاکانی در بهشت!

زاکانی در بهشت!

مجلس امروز در حالی استعفای زاکانی را از سمت نمایندگی مجلس مورد بررسی قرار داد که بسیاری از نمایندگان مخالف حضور وی در شهرداری تهران بودند.

پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما: نمایندگان مجلس امروز با استعفای علیرضا زاکانی نماینده مردم قم موافقت کردند. وی چندی پیش و براساس مصوبه شورای شهر تهران، به عنوان شهردار کلانشهر تهران انتخاب شده بود.

مجلس امروز در حالی استعفای زاکانی را از سمت نمایندگی مجلس مورد بررسی قرار داد که بسیاری از نمایندگان مخالف حضور وی در شهرداری تهران بودند. همچنین او - علیرضا زاکانی  - که به گفته خود ۱۲ سال نمایندگی مردم تهران و قم را برعهده داشته، امروز در نطق دفاع خود تاکید کرد: مدیریت کلانشهر تهران تک بعدی و منحصر در یک تخصص نیست و تمام مؤلفه‌های زندگی مردم از جمله اقتصاد و عمران، انرژی و محیط‌زیست، بهداشت و سلامت، حمل و نقل، حقوق، فرهنگ و اجتماع، فناوری، آموزش و امنیت را در بر دارد و نیازمند مدیریت راهبردی و به خدمت گرفتن شایستگان است.

وی همچنین از پیشنهاد قالیباف به وی در این جلسه خبر داد و گفت: در ابتدا نیز به دلیل ضرورت هماهنگی با روسای قوا و به خدمت گرفتن توان آن‌ها برای حل مشکلات تهران، به دیدار آقایان قالیباف و رئیسی رفتم. آقای قالیباف ابتدا خیرخواهی و پیشنهادات دیگری از جمله تاکید بر حضور در کابینه و کمک به دولت را داشتند، اما نهایتا بیان کردند که اگر انتخاب شدم،   - برای سمت شهرداری - از هیچ کمکی برای ارایه خدمت در شهر تهران دریغ نخواهند کرد و در همه دیدارهایمان نیز اظهار لطف و برادری نمودند.

همچنین زاکانی از ترجیح رئیس جمهور هم در این جلسه سخن به میان آورد و گفت: رئیس جمهور نیز ضمن اظهار محبت و بیان ترجیح اولیه خود برای حضور در کابینه و کمک به دولت، گفتند با اطلاع از مطرح شدن برای شهرداری تهران آنجا را مهم می‌دانند و چندین بار تاکید کردند صد در صد در پیشبرد خدمت رسانی کمک خواهند کرد.

با این حال شهردار تهران در جلسه علنی امروز مجلس گفت که بنده نیز قول دادم با همه وجود تلاش کنم بار سنگین تهران را از دوش دولت بردارم.

این در حالی است که ولی الله بیاتی؛ نماینده مردم آشتیان در مخالفت با استعفای زاکانی در صحن مجلس گفت: از اینکه آقای زاکانی تجربه کافی در مدیریت شهری ندارند احساس خطر می‌کنم چراکه تنها فرد متخصص می‌تواند در اداره این مجموعه موفق باشد

همچنین محمد وحیدی در مخالفت با استعفای زاکانی بیان داشت: شورای شهر جایگاه سیاسی نیست، محل خدمت رسانی عمومی است. صحبت از بی تجربگی، عدم تخصص و رشته غیرمرتبط نیست، اما اینکه شهرداری تهران را مهمتر از مجلس بدانیم صحیح نیست.

همچنین سید البرز حسینی به عنوان دیگر مخالف شهردار شدن زاکانی، خطاب به او گفت: چرا تصمیمی بگیریم که برای مجلس و جامعه هزینه‌ساز باشد، نحوه انتخاب شما برای شهرداری تهران بعد از کاندیداتوری ریاست جمهوری در جامعه این تصور را تداعی می‌کند که شما برای این حوزه سهم‌خواهی کرده‌اید.
 
با همه این تفاسیر علیرضا زاکانی امروز با رای موافق نمایندگان از بهارستان راهی خیابان بهشت شد تا شهردار تهران شود و به ماموریت‌های محوله در این جایگاه بپردازد.
 
پس از استعفای علیرضا زاکانی از سمت نمایندگی مجلس و ریاست مرکز پژوهش‌های مجلس، بهارستان مهیای انتخاب فرد دیگری برای ریاست مرکز پژوهش های مجلس خواهد بود.
 
شرایط انتخاب رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به‌گونه‌ای است که رئیس مجلس گزینه‌هایی که به وی معرفی می‌شود را با اختیار خودش به عنوان رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس انتخاب می‌کند.
 
هدف مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی فراهم آوردن زمینه‌های لازم در جهت کارشناسی هر چه بهتر قوانین، پشتیبانی علمی و پژوهشی متناسب با وظایف مجلس شورای اسلامی و بهره برداری از اطلاعات و تحقیقات کارآمد در امر قانونگذاری است که وابسته به مجلس شورای اسلامی بوده و در این قانون اختصاراً " مرکز" نامیده می‌شود.

انتهای پیام

کد خبر 473

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =