کد خبر 5956
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸

عباسپور:

با واردات خودرو قدرت رقابت افزایش پیدا می‌کند

با واردات خودرو قدرت رقابت افزایش پیدا می‌کند

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی گفت: اجازه دولت برای واردات خودرو باعث افزایش کیفیت خودروسازی و کاهش قیمت تمام شده خودرو می شود و با این اتفاق قیمت خودرو دو نرخی نیست و قدرت رقابت افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش نمایندگان ما، روح‌الله عباسپور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در واکنش به تصویب کلیات واردات خودرو در هیات وزیران گفت: دو مشکل اساسی در موضوع خودرو وجود دارد یکی قیمت تمام شده و دیگری بحث کیفیت خودرو است.

وی توضیح داد: با مجوز دولت برای واردات خودرو هم کیفیت خودروسازی خوب می‌شود و هم قیمت تمام شده خودرو کاهش پیدا می‌کند، چون در این صورت دیگر خودروها دو نرخی نبوده و سود در حاشیه بازار کم می‌شود وقتی خودرو از خارج وارد می‌شود خودروساز داخلی خود را ملزم به افزایش کیفیت دانسته تا بتواند رقابت کند. ضرورت رقابت هم ارتقاء کیفیت و داشتن قیمت مناسب است. در حال حاضر مشکل ما هم نبود قیمت مناسب و هم پایین بودن کیفیت خودروست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت که برای پاسخ به مطالبات مردم باید واردات خودرو عملیاتی شود تا هم کیفیت ارتقاء یافته و هم قیمت‌ها مناسب شود تا بتوانیم با خودروسازان خارجی هم رقابت کنیم.

عباسپور همچنین با اشاره به وعده وزیر صنعت، معدن و تجارت برای واگذاری سهام دولت در دو شرکت سایپا و ایران خودرو به بخش خصوصی گفت:‌این اتفاق هنوز رخ نداده است سهم دولت در ایران خودرو شش درصد و در سایپا ۱۷ درصد است که علی‌رغم پایین بودن این سهم عملا دولت، هیات مدیره و مدیرعامل این دو شرکت را انتخاب می‌کنند که این خود یکی از معضلات و گرفتاری‌ها است.

وی در پایان گفت: اگر بخش خصوصی بتواند ورودی نسبت به سهام ایران خودرو و سایپا داشته باشد هیات مدیره و مدیریت را انتخاب می‌کند و شاید دیگر گرفتاری‌هایی همچون ۸۵ هزار میلیارد تومان زیان انباشته را شاهد نباشیم.

انتهای پیام

کد خبر 5956

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =