کد خبر 6951
۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲

گزارش؛

وزیر صمت ادعای یک خبرگزاری را تکذیب کرد/ فاطمی‌امین: هیچ پیامک تهدیدآمیزی برایم نیامده است

وزیر صمت ادعای یک خبرگزاری را تکذیب کرد/  فاطمی‌امین: هیچ پیامک تهدیدآمیزی برایم نیامده است

وزیر صنعت، معدن و تجار در کمیسیون صنایع مجلس با تکذیب خبر تهدید شدن از سوی نمایندگان مجلس، گفت: هیچ پیامک تهدیدآمیزی برای من نیامده، این ادعا را صراحتا تکذیب می‌کنم

به گزارش نمایندگان ما، وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از نشست بررسی استیضاحش در کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: هر کس چنین حرفی مطرح کرده باید خودش پاسخگو باشد؛ شفاف می‌گویم کسانی که پافشاری بر انتصابات کرده‌اند، اسامیشان در بین امضاکنندگان استیضاح نیست.

در حالیکه از هفته‌های گذشته طرح استیضاح وزیر صمت با ۳۶ امضا به کمیسیون صنایع و معادن رسیده، برخی نمایندگان از احتمال پس گرفتن امضاها خبر داده‌اند؛ اگرچه ۳۱ خرداد ماه آقای حسینی‌کیا نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن گفت که تا پیش از برگزاری نشست کمیسیون، احتمال پس گرفتن درخواست های استیضاح کم است.

دیروز هم یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از «هجمه شدید علیه نمایندگان برای پس گرفتن امضای استیضاح وزیر صمت» انتقاد کرد.

سیاهکلی در نشست علنی مجلس گفت: «در رسانه های مختلف نمایندگان را متهم می‌کنند؛ خبرگزاری فارس و برخی فعالان فضای مجازی تهمت‌های بی‌سند و مدرک علیه نمایندگان درباره استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کردند.

او خواستار برخورد قانونی هیئت رئیسه با خبرگزاری متخلف شد و گفت: «استیضاح وزیر صمت چه قباحتی دارد که این هجمه راه افتاده است؟»

خبرگزاری فارس دو روز پیش مدعی شد که ۲ نفر از نمایندگان به وزیر صمت «فشارهای متعدد» وارد کرده‌اند و چون فشارهای آنها به نتیجه نرسیده، پیامک تهدیدآمیز برای آقای فاطمی‌امین فرستاده‌اند.

فارس علت ارسال این پیامک را «اتمام حجت برای انتصاب مدیر مورد نظر نمایندگان در شرکت صنعتی و معدنی چادرملو» اعلام کرده. در ادعایی که این خبرگزاری کرده، «معدن‌چادرملو در طول یک سال گردش مالی سنگینی دارد» و  «وقتی نماینده‌ای مطالبه انتصاب مدیران خود را در چنین بنگاه اقتصادی بزرگی دارد، قطعاً اهداف خاص مالی را هم دنبال می‌کند.»

روزنامه دولتی ایران هم در مطلبی نوشته «برخی‌ها که با اعمال فشار نتوانستند به خواسته خود برسند، در لیست منتقدان فاطمی امین قرار گرفتند.»

در این مطلب آمده که تعدادی از نمایندگان مجلس و «برخی افراد صاحب قدرت و ثروت»، افرادی را برای پست‌های مدیرعاملی به وزیر صنعت، معدن و تجارت معرفی کردند و می‌خواستند فرد مورد نظر آنها معارفه شود؛ اما آقای فاطمی امین به این خواسته‌ها جواب رد داده و همین سبب شده استیضاحش عملیاتی شود.

سیدرضا فاطمی‌امین وزیر صمت امروز پس از نشست با کمیسیون صنایع و معادن گفت که «تعداد معدودی درباره انتصابات بر من فشار آوردند و پافشاری می‌کنند. اگر کمیته‌ای برای بررسی این موضوع تشکیل شود، آنجا اسامی را خواهم گفت.»

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام

کد خبر 6951

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =