کد خبر 9389
۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۶

عسکری:

بروکراسی موجود در مسیر صادرات پسته باید برطرف شود

بروکراسی موجود در مسیر صادرات پسته باید برطرف شود

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: از وزیر جهاد کشاورزی درخواست داریم تا در زمینه احداث و توسعه ایستگاه‌های تحقیقاتی محصولات کشاورزی خصوصا محصولات ارزآور اقدام جدی داشته باشد.

به گزارش نمایندگان ما، محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره ملی پسته ایران، گفت: امنیت غذایی یکی از مسایل بسیار مهم جوامع بشری است و رخدادهای منطقه باعث تا کشورها به خود بیایند و در حوزه امنیت غذایی تلاش کنند، هر کشوری در این زمینه بر اساس نقشه راه حرکت نکند، آسیب می‌بیند.

وی با اشاره به اینکه مجلس، کمیسیون کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی در مسیری حرکت می‌کنند تا در حوزه امنیت غذایی به نقطه مطلوبی دست پیدا کنیم، ادامه داد: حوزه کشاورزی بعد از نفت بیشترین ارزآوری را دارد اما بستر صادرات آن مانند پسته باید فراهم و بروکراسی مجود کنار زده شود. در این بخش کمیسیون کشاورزی کمک‌های خوبی کرده است.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس با تاکید بر اینکه طرح‌های خوبی در مجلس و کمیسیون کشاورزی به قانون تبدیل شده‌اند که انگیزه تولید را افزایش می‌دهند، عنوان کرد: ۵۰۰ میلیون جمعیت کشورهای پیرامونی به دلیل ارگانیک بودن محصولات ایرانی به دنبال محصولات ایرانی هستند اما اگر غفلت کنیم کشورهای دیگر بازارهای ما را تصاحب می‌کنند.

عسکری با بیان اینکه در قوانین بودجه سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ اعتبارات خوبی برای امهال و استمهال تسهیلات بخش کشاورزی دیده شد، بیان کرد: در حوزه بیمه محصولات کشاورزی نیز پس از نشست‌هایی مقرر شد تا اعتبار مورد نیاز صندوق بیمه محصولات کشاورزی از محل فروش دارایی‌های مازاد وزارتخانه تامین شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه طرح امنیت غذایی اتفاق بزرگی بود که به زودی اجرایی می‌شود، عنوان کرد: تقریبا طی دو سال گذشته فضای صادرات محصولات کشاورزی رو به رشد و مطلوب بوده اما باید مطلوب‌تر و روبه‌رشد تر باشد تا به اهداف مدنظر دست پیدا کنیم.

عسکری با بیان اینکه در ۱۴۰۴ و افق آن باید در حوزه توسعه همه‌جانبه بخش کشاورزی به نقطه مطلوبی برسیم، تصریح کرد: خرید تضمینی و صادرات مازاد محصولات کشاورزی از موضوعات مورد اهمیت مجلس و دولت بوده است که به آن توجه کرده‌ایم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه یکی از مسائلی که باید مورد توجه قرار بگیرد تولید محصول ارگانیک است، افزود: در حوزه پسته با نگاه سیاسی مسایلی مطرح شد تا صادرات این محصول با چالش‌هایی مواجه شود، از وزیر جهاد کشاورزی درخواست داریم تا در زمینه احداث و توسعه ایستگاه‌های تحقیقاتی محصولات کشاورزی خصوصا محصولات ارزآور اقدام جدی داشته باشد.

وی با بیان اینکه حوزه کشاورزی ظرفیت خوبی در زمینه ایجاد اشتغال دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد و نگاه ما به روزرسانی این بخش است، گفت: در گذشته نگاه‌ها به سمت واردات محصولات کشاورزی و نهاده‌های دامی بوده اما می‌توان با برنامه‌ریزی بخش زیادی از ۲۱ میلیون تن نهاده دامی مورد نیاز را در داخل کشور تولید کرد. آینده بخش کشاورزی خوب و امیدبخش است و ما در کمیسیون این آمادگی را داریم تا نظرات را بشنویم.
انتهای پیام

کد خبر 9389

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =