کد خبر 14556
۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷

وحیدی:

نباید ظرفیت تعامل در حوزه آموزش عالی با کشور ترکمنستان مغفول بماند

نباید ظرفیت تعامل در حوزه آموزش عالی با کشور ترکمنستان مغفول بماند

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه کشور ترکمنستان دروازه ایران به آسیای میانه است و باید از حسن همجواری با این کشور در تمامی حوزه ها استفاده شود، گفت: فرصت برای جذب دانشجویان خارجی و تعامل با این کشور در استان خراسان شمالی فراهم است.

به گزارش نمایندگان، محمد وحیدی با اشاره به برگزاری جلسه بررسی ظرفیت های دانشگاه بجنورد که با حضور معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، عنوان کرد: در این نشست تأکید شد که کشور ترکمنستان دروازه ایران به آسیای میانه است و باید از حسن همجواری با این کشور در تمامی حوزه ها استفاده شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی افزود: فرصت برای جذب دانشجویان خارجی و ارتباط بیشتر در خصوص تبادلات علمی و دانش محور بودن در مراکز علمی و آموزشی خراسان شمالی فراهم است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استان محروم خراسان شمالی در طرح تحول دانشگاه ها و آمایش استان‌های کمتر توسعه یافته مدنظر باشد.

وی افزود: در طرح تحول دانشگاه ها باید از نقطه قوت استان ها که از جمله ظرفیت بین المللی این استان است استفاده شود.

وحیدی ادامه داد: مراکز آموزش عالی استان جدیدالتاسیس خراسان شمالی به نسبت سایر استان ها از زیرساخت های آموزشی، خوابگاهی و تجهیزات کمتری برخوردار است و نگاه به این مراکز آموزش عالی باید متفاوت تر باشد.

وی با بیان اینکه نگاه متفاوت تری باید به دانشگاه های مناطق محروم داشت، افزود: تعداد بیش از ۳۸ هزار دانشجو در اندک رشته های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشجویان خراسان شمالی را مجبور به تحصیل در سایر استان ها می کند و در اینصورت نرخ بازگشت نیز بسیار پایین است.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دانشگاه کوثر بجنورد تنها مرکز تک‌جنسیتی آموزش عالی شرق کشور ظرفیت بسیار مناسبی برای جذب دانشجویان دختر سایر کشورها را دارد و بسیاری از کشورها از چنین مراکز آموزش عالی استقبال می کنند.

منبع:خانه ملت

انتهای پیام 

کد خبر 14556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =