کد خبر 17672
۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸

ابوترابی:

تقویت مشارکت در انتخابات اعتبار سیاسی و بین‌المللی نظام را افزایش می‌دهد

تقویت مشارکت در انتخابات اعتبار سیاسی و بین‌المللی نظام را افزایش می‌دهد

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: تقویت مشارکت حداکثری و حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رای در افزایش اعتبار سیاسی و بین‌المللی نظام تاثیرگذار است.

به گزارش نمایندگان، ابوالفضل ابوترابی در مورد راهکارهای تقویت مشارکت حداکثری در انتخابات اظهار داشت: ایران کشوری مردم پایه است که همه پایه‌های حاکمیت آن بر اساس انتخابات و دموکراسی بنا نهاده شده است، در این نظام، نمایندگان مجلس، رییس جمهور به صورت مستقیم و مقام معظم رهبری به صورت غیرمستقیم از طریق مردم انتخاب می‌شوند.

وی اضافه کرد: برخی افراد و احزاب برای مشارکت در انتخابات، رد صلاحیت شورای نگهبان را بهانه می کنند این درحالی است که وظیفه شورا، بررسی صلاحیت های نسبی داوطلبان است و رهبر انقلاب هم در این زمینه مبنا را مشخص کرده اند.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس تصریح کرد: شورای نگهبان در بررسی صلاحیت داوطلبان، روی مسائل اخلاقی و مالی تاکید دارد و رهبر انقلاب هم به صراحت در دیدار مردم کرمان و خوزستان فرمودند که گرایش سیاسی، ملاک تایید صلاحیت نامزدها قرار نگیرد که این موضوع، توجیه منطقی دارد و مورد پذیرش همه مردم است که افرادی که می خواهند در این مناصب قرار گیرند نباید مشکل مالی و اخلاقی داشته باشند و گرایش سیاسی ملاک صلاحیت نیست.

ابوترابی حضور مردم در پای صندوق های رای را راهکاری برای حل مشکلات کشور عنوان کرد و گفت: تقویت مشارکت حداکثری و حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای در افزایش اعتبار سیاسی و بین المللی نظام تاثیرگذار است.

وی ایجاد یاس و ناامیدی و جدل های انتخاباتی برای جلب آرا را از شیوه های ناپسند تبلیغات انتخاباتی داوطلبان عنوان کرد و اظهار داشت: نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باید برنامه هایشان را به مردم ارائه دهند، یکدیگر را تخریب نکنند و اگر بخواهند از طریق تخریب دیگران رای بیاورند مطلوب نظام و انقلاب نیست.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها صیانت از آرا مردم را یکی از مهم‌ترین مسائلی دانست که رهبر انقلاب مورد تاکید قرار داده اند و بیان داشت: مردم باید اطمینان پیدا کنند که هیچ تخلفی در جریان برگزاری انتخابات رخ نمی‌دهد، زیرا امنیت آرا اگر به صورت نسبی به خطر بیفتد، اعتماد عمومی کاهش می‌یابد.

ابوترابی افزود: در مجموع همه برگزارکنندگان انتخابات، مسئولان اجرایی و هر فرد و نهادی که در کشور مسئولیت دارد باید تمام تلاش خود را به کار گیرد تا اعتماد مردم به نظام سیاسی بیشتر شود تا ضمن افزایش سرمایه اجتماعی نظام، اقتدار نظام هم بیش از پیش شود و در نتیجه شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور و تشکیل مجلسی برآمده از رای اکثریت ملت باشیم. 

وی به نقش رسانه های معاند در ایجاد یاس و ناامیدی برای کاهش مشارکت مردم اشاره کرد و اظهار داشت: رسانه های بیگانه برای ایجاد ناامیدی در جامعه پول می گیرند تا ایرادات کشور را چندین برابر نشان دهند، اما در این میان رسانه های داخلی رسالت سنگینی برای تقویت فضای امید و مشارکت حداکثری برعهده دارند و امید است امسال شاهد انتخابات پرشوری در کشور باشیم.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه امسال برگزار می شود.

انتهای پیام

کد خبر 17672

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =