کد خبر 6662
۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰

قاضی‌زاده هاشمی:

حمایت دولت و مجلس از تیم ملی فوتبال همه جانبه است

حمایت دولت و مجلس از تیم ملی فوتبال همه جانبه است

عضو کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه تیم ملی فوتبال متعلق به همه مردم است، گفت: حمایت دولت و مجلس از تیم ملی فوتبال همه جانبه است و تیم ملی در جام جهانی تنها نخواهد بود.

به گزارش نمایندگان ما، احسان قاضی‌زاده هاشمی عضو کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به دستاوردهای نشست با وزیر ورزش و جوانان قطر، اظهار داشت: روزهای پرکاری را در قطر داشتیم و جلسات خوبی برگزار شد و نتایج خوبی در دو حوزه ورزش و جوانان بدست آمد.

وی ادامه داد: در حوزه ورزش ‌و جوانان برای تعیین محتوای یک برنامه اجرایی که مورد توافق دو کشور بود، مذاکراتی انجام شد که می‌توان به تبادل مربیان ورزشی در رشته‌های مختلف، استفاده از امکانات ورزشی، ظرفیت‌ها و زیر ساخت‌های کشور قطر، ایجاد فضای مشترک برای توسعه ورزش و همکاری در حوزه مهم جوانان اشاره کرد.

قاضی‌زاده هاشمی به استفاده از ظرفیت قطر در حوزه ورزش معلولان اشاره و خاطرنشان کرد: در این دیدارها طرفین در خصوص ورزش معلولان با یکدیگر به تبادل نظر پرداختند و فعالیت‌های مشترک در حوزه ورزش معلولان، همچنین توسعه و تجهیز زیر ساخت‌های ورزشی در دستور کار وزارت ورزش ‌جوانان کشورمان قرار گرفت.

عضو کمیته تربیت بدنی فراکسیون فرهنگی مجلس در ادامه در خصوص تهیه پیش‌نویس تفاهم‌نامه بین ایران و قطر گفت: وزارت ورزش ‌و جوانان قطر تمایل زیادی برای گسترش روابط با ایران دارد و متقابلا این علاقه‌مندی در ایران نیز وجود دارد بنابراین پیش‌نویس تفاهم‌نامه بین دو کشور، مقدمه‌ای برای امضای توافق مشترک در سفر وزیر ورزش ‌جوانان قطر به تهران است.

قاضی‌زاده هاشمی در خصوص موارد مطرح شده در حوزه جوانان در نشست با وزیر ورزش ‌و جوانان قطر نیز گفت: در این نشست موارد جوانان مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا جوانان و سازمان‌های مردم‌نهاد کشورمان در چند رویداد سال ۲۰۲۳ به میزبانی وزارت ورزش ‌و جوانان قطر حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: جشنواره بزرگ جوانان و جشنواره بزرگ اختراعات و نوآوری‌ها و اجلاس جهانی از این جشنواره‌هاست که جوانان ما برای حضور در این جشنواره دعوت شدند.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: در خصوص در اختیار قرار دادن امکانات به تیم ملی فوتبال ایران جهت حضوری قدرتمند در جام جهانی نیز مواردی مطرح شد.

وی افزود: در ادامه برنامه سفر دو روزه به قطر، یکی از استادیوم‌هایی که تیم ملی فوتبال ایران در آن بازی خواهد داشت، مورد بازدید قرار گرفت و با امکانات مختلف این استادیوم آشنا شدیم.

وی به حمایت‌های مالی انجام شده اشاره کرد و گفت: بوجه و اعتبار تعیین شده مرحله به مرحله در اختیار فدراسیون فوتبال و تیم ملی قرار خواهد گرفت و یک مرحله هم در آستانه سفر تیم ملی اعتباری در اختیار فدراسیون فوتبال قرار می‌گیرد و این حمایت‌های مستمر تا جام جهانی ادامه خواهد داشت. اعضای تیم ملی هیچ نگرانی بابت تامین مالی نداشته باشند و باید به این نکته توجه داشته باشیم، فدراسیون هم باید برای جذب منابع مالی با جدیت تلاش کند چون جام‌جهانی فرصتی برای درآمدزایی گسترده است و باید نهایت بهره را از این فضا برد.

قاضی‌زاده هاشمی در پایان تصریح کرد: برای برگزاری مسابقات تدارکاتی تیم ملی فوتبال باید برنامه‌ریزی جدی، مدون، منظم و دقیقی از سوی فدراسیون صورت گیرد تا ان‌شاءالله بتوانیم بهترین نتیجه را در جام جهانی کسب کنیم.

انتهای پیام

کد خبر 6662

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =