کد خبر 12343
۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴

کریمی قدوسی:

راهبرد ایران، ائتلاف کشورهای اسلامی است/ توافق ایران و عربستان زمینه‌ساز توسعه همکاری‌های منطقه‌ای

راهبرد ایران، ائتلاف کشورهای اسلامی است/ توافق ایران و عربستان زمینه‌ساز توسعه همکاری‌های منطقه‌ای

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت:  راهبرد ایران ائتلاف کشورهای اسلامی است و کمترین دستاورد این توافق کوتاه شدن دست رژیم صهیونیستی از منطقه است.

به گزارش نمایندگان ما، جواد کریمی قدوسی با اشاره به توافق اولیه کشورمان با عربستان سعودی برای از سرگیری روابط اظهار داشت: نکته مهم این توافق این است که بعد از دوره ای تنش های شدید و عدم نتیجه گیری، حاکمان حجاز دیدند جمهوری اسلامی در سخن و در عمل به دنبال وحدت است و می توان به آن تکیه کرد.

وی افزود: نگرانی عمده ای در بین امت اسلامی حاصل از تنش های سیاسی بین جمهوری اسلامی و برخی دیگر از کشور ها بود که با توافق ایران و عربستان از بین می رود و در عین حال سطح تیم مذاکره کننده دو طرف که منجر به توافق شد نیز پیام مهمی داشت و نشان داد این توافق فراتر از یک بحث سیاسی است که وزرای خارجه در آن حضور داشته باشند زیرا بسیاری از چالش های ما در حوزه امنیت منطقه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: گام بعدی توافق پس از مسائل امنیتی و تحکیم عمق راهبردی آن مسائل سیاسی است که وزرای خارجه قرار است دیدار هایی با هم داشته باشند و سپس سفارت ها بازگشایی شود البته این توافق مقدماتی داشت و تلاش های زیادی در دولت انقلابی صورت گرفت تا به نقطه امروز برسیم.

وی با بیان اینکه از مسیر توافق ایران و عربستان همکاری های امنیتی در منطقه توسعه پیدا می کند گفت: همکاری های مشترک امنیتی بین ایران و سایر کشورها افزایش خواهد یافت چراکه راهبرد کشورمان ائتلاف کشورهای اسلامی است و کمترین دستاورد این توافق کوتاه شدن دست رژیم صهیونیستی از منطقه و کشور های اسلامی است همچنین توسعه روابط اقتصادی و مبادلات ارزی با پول های رایج منطقه نیز از دیگر دستاوردهای این توافق است لذا ما پیش بینی کاهش قیمت دلار تا حدود ۳۰هزار تومان را داریم.  

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، گفت:طبق فرمایش رهبری که همواره بر وحدت امت اسلامی تاکید دارند این مرحله امت اسلامی خود را پیدا کرده اند و غرب آسیا قلب امت اسلام است و این گام ها گام های مهمی است که نوید بخش آینده ای روشن برای آینده است که امیدواریم از این رهگذر شاهد تقویت جریان مقاومت و تضعیف رژیم صهیونیستی باشیم.

انتهای پیام

کد خبر 12343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =