کد خبر 6357
۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۱

در جلسه جمع بندی نظارت میدانی از استان خراسان جنوبی مطرح شد؛

تأمین اعتبار ۳۰ میلیاردی توسط بنیاد مسکن برای آسفالت معابر روستایی/ تکلیف استانداری برای انجام بازنگری طرح تفصیلی طبس و بشرویه

اختصاص اعتبارات کلان برای توسعه زیرساخت های مواصلاتی
تأمین اعتبار ۳۰ میلیاردی توسط بنیاد مسکن برای آسفالت معابر روستایی/ تکلیف استانداری برای انجام بازنگری طرح تفصیلی طبس و بشرویه

نایب رئیس مجلس یازدهم گفت: در نظارت میدانی از برخی از شهرستان های استان خراسان جنوبی مقرر شد که اعتبار ۳۰ میلیاردی توسط بنیاد مسکن برای آسفالت معابر روستایی در نظر گرفته شود، همچنین اعتبارات کلان و قابل قبولی برای توسعه زیرساخت های مواصلاتی این مناطق در نظر گرفته شده است.

به گزارش نمایندگان ما، علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه جمع بندی سفر نظارتی به شهرستان های طبس، فردوس، سرایان و بشرویه ضمن تبریک میلاد حضرت معصومه (س) و دهه کرامت با اشاره به فرمایشات حضرت امام رضا (ع) درخصوص اسلام ناب گفت: اسلام برنمی تابد که ثروت در اختیار طبقه خاصی قرار گرفته و رانت و فساد ایجاد شود. همچنین مکتب امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری هم برنمی تابد که توسعه بدون برقراری عدالت در کشور ایجاد شود.

وی در رابطه با ضرورت حذف ارز ترجیحی افزود: اگر هر فرد دیگری نیز مسئولیت دولت را برعهده می گرفت راهی جز حذف ارز ترجیحی نداشت، زمانی که ارز ۴۲۰۰ تومانی تعیین شد کسی فکرش را نمی کرد مابه التفاوت آن با ارز آزاد به میزان فعلی برسد. از طرفی یکی از اهداف مهم اختصاص ارز ترجیحی توزیع اقلام اساسی با نرخ منطقی بین مردم بود، اما چنین اتفاقی رخ نداده و برخی با دریافت این ارز اقلام غیرضروری مانند غذای سگ و دسته بیل وارد کردند و کالاهای اساسی هم با نرخ آزاد به دست مردم می رسید.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط فعلی امکان پرداخت ارز ترجیحی وجود ندارد و این موضوع به نام مردم و به کام افرادی بود که دارای ارتباط و رانت بودند، ادامه داد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری نمایندگان باید با دولت همکاری صمیمانه داشته باشند، از این رو ما تمام تلاشمان را می کنیم تا دولت را یاری کنیم، اما دولت باید پس از حذف ارز ترجیحی و عادلانه سازی پرداخت یارانه، معیشت مردم را در نظر گرفته و قیمت اقلام اساسی و تورم را در بازار کنترل کند.

وی با اشاره به مصوبات سفر نظارتی خود به استان خراسان جنوبی گفت: در حوزه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مقرر شد قیر مورد نیاز برای آسفالت ۳۰ کیلومتر از راه های روستایی چهار شهرستان این حوزه انتخابیه توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تامین شود و همچنین روکش آسفالت ۲۰ کیلومتر از راه های روستایی چهار شهرستان این حوزه انتخابیه توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تامین می شود. توزیع این اعتبارات و قیر با همکاری استانداری، اداره کل راهداری استان و فرمانداران این چهار شهرستان و نماینده محترم حوزه انتخابیه انجام خواهد شد.  همچنین مقرر شد در محور طبس- اصفهان و طبس-عشق آباد، تعداد ده آبنما به پل تبدیل شود.

نیکزاد ادامه داد: در حوزه ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز مقرر شد با توجه به مطالبات ۴۴۰ میلیارد ریالی محور سه راهی بشرویه-دیهوک، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، مساعدت ویژه در این زمینه را حداکثر تا یک ماه آینده بررسی و اعلام نظر نماید.  همچنین در حوزه سازمان ملی زمین و مسکن مقرر شد جهت حفظ بافت سنتی معماری و فرهنگی شهر، در احداث مجموعه پنجاه هکتاری نهضت ملی مسکن در بشرویه، زمین به صورت ویلایی در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار گیرد.  حدود ۷۰۰۰ متر مربع زمین متعلق به آستان قدس رضوی و همچنین زمین دیگری متعلق به سازمان ملی زمین و مسکن نیز به صورت کارشناسی قیمت گذاری شده و تهاتر شود.

وی تصریح کرد: همچنین  مقرر شد ۱۳ هکتار زمین در شهر طبس بدون واگذاری مالکیت و حق تغییر کاربری، جهت استفاده به عنوان فضای سبز در اختیار شهرداری طبس قرار گیرد. همچنین حداکثر تا یک ماه آینده، ۲۵ هکتار زمین با کاربری صنعتی، به مدت ۵ سال به شهرداری طبس اجاره داده شود.

نایب رئیس مجلس اظهار داشت: در حوزه  معاونت امور تولیدات دامی وزرات جهاد کشاورزی نیز مقرر شد خرید دام مازاد پس از تعیین قیمت به صورت ویژه پیگیری و انجام شود.  همچنین در حوزه سازمان امور عشایر ایران مقرر شد سه تانکر جهت تامین آب شرب، در اختیار این حوزه انتخابیه قرار گیرد.  تحویل یک دستگاه گریدر برای این حوزه انتخابیه نیز بررسی و حداکثر تا یک ماه آینده نتیجه اعلام شود.

نیکزاد گفت: در حوزه شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز شرکت بازآفرینی شهری ایران مبلغ ۳۰ میلیارد ریال جهت بازآفرینی شهری در شهرهای فردوس، سرایان، بشرویه در اختیار استان قرار می دهد.  همچنین مقرر شد جهت تامین برق در طرح احداث مجموعه ۱۸۴ باب مسکن ملی در روستای حاجی آباد شهرستان بشرویه، معاون وزیر نیرودر امور برق و انرژی، مبلغ ۵۰ میلیارد ریال جهت رفع مشکلات برق در اختیار شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی قرار دهد تا در این طرح هزینه شود.

نایب رئیس مجلس افزود: در حوزه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور هم مقرر شد جهت تامین زیرساخت شبکه آب و فاضلاب در طرح احداث مجموعه ۱۸۴ باب مسکن ملی در روستای حاجی آباد شهرستان بشرویه، شرکت آب و فاضلاب مبلغ ۶۰ میلیارد ریال در اختیار این شهرستان قرار دهد.  در حوزه سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور نیز مقرر شد سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور قیر مورد نیاز برای آسفالت ۳۶۰۰۰ متر مربع معبر مورد بازدید در شهر ارسک را در اختیار شهرداری ارسک قرار می دهد.

وی افزود: در حوزه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مقرر شد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت آسفالت معابر روستایی، مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال از منابع بند ز تبصره ۱ قانون بودجه ۱۴۰۰ (حداکثر تا یک ماه) و ۳۰۰ میلیارد ریال نیز از منابع قانون بودجه ۱۴۰۱ در اختیار بنیاد مسکن استان قرار گیرد.

نیکزاد همچنین ادامه داد: مقرر شد جهت تامین اعتبار مطالعه ی بازنگری طرح تفصیلی ویژه شهر بشرویه، مبلغ ۵ میلیارد ریال توسط استانداری و ۵ میلیارد ریال توسط شهرداری (حداکثر تا یک ماه آینده) پرداخت شود.  استانداری خراسان جنوبی نیز جهت بازنگری در طرح تفصیلی طبس، مساعدت لازم را از منابع استانی انجام دهد. همچنین سازمان تبلیغات اسلامی مبلغ سه میلیارد ریال برای اداره شهرهای فردوس، طبس، سرایان و بشرویه و ارسک تخصیص دهد تا با نظر ائمه محترم جمعه در برنامه های فرهنگی هزینه شود.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: اعتبار راه های کویری استان، توسط معاونت برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، از ۹۰ میلیارد ریال به ۱۴۰ میلیارد ریال افزایش می یابد.  از طرفی جهت بهسازی ورودی میدان دیهوک، جدول گذاری توسط شهرداری و زیرسازی و آسفالت توسط اداره کل راه و شهرسازی استان انجام خواهد شد.  همچنین جهت تامین گاز در طرح احداث مجموعه ۱۸۴ باب مسکن ملی در روستای حاجی آباد شهرستان بشرویه، گازرسانی صرفا با دریافت هزینه کنتور انجام شود.

وی بیان کرد: اخذ مجوز ماده ۲۳ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) برای باند دوم محور بشرویه-ده محمد-طبس جلسه ای در مجلس شورای اسلامی تشکیل می شود.  ضمناً  مقرر شد جلسه ای با محوریت معاونت عمرانی استانداری تشکیل شده، در صورت ارائه فرم ج سبز، مساعدت لازم برای تامین زمین برای ساخت مسکن ویژه پرسنل شرکت زغال سنگ تخصیص داده شود.  همچنین در صورت نیاز جلسه ای در مجلس شورای اسلامی جهت ایفای مسئولیت اجتماعی توسط معادن حوزه انتخابیه با حضور معاون معدنی وزارت صمت برگزار شود.

در این نشست؛ مجید نصیرایی نماینده مردم فردوس و سرایان و طبس و بشرویه در مجلس یازدهم نیز در این جلسه ضمن تبریک ایام اظهار کرد: در طول مسیر دغدغه ها و مشکلات را با نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در میان گذاشتم، اما رسالتی متوجه همه مسئولان است که امید را در دل مردم ایجاد و سرمایه نظام را افزایش دهند و این تکلیف با همکاری مسئولان قابل انجام است و تنها در این صورت می توانیم در برابر هجمه عظیم رسانه ها و دولت های استکباری به کشور و انقلابمان ایستادگی کنیم.

وی با بیان اینکه با وجود همدل و همسو بودن دولت و مجلس و سایر مسئولان اجرایی، هیچ بهانه ای برای انجام ندادن کارها پذیرفته نیست، تصریح کرد: باید در کنار هم و با برنامه دقیقی گام های اساسی برای افزایش سرمایه اجتماعی کشور برداریم، در غیر این صورت اگر آتشی برپا شود، تر و خشک را با هم می سوزاند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه باید ضمن افزایش امید، رضایتمندی مردم را نیز از دولت، نظام و حاکمیت افزایش دهیم، اظهار کرد: امروز جریان انقلاب و انقلاب اسلامی باید کارآمدی خود را ثابت کند و بی تردید پرکاری جهادی و پیگیری راه حل تمام مشکلات بوده تا ضمن رفع موانع، امید نیز در جامعه افزایش یابد.

در ابتدای این جلسه ائمه جمعه و فرمانداران شهرستان های طبس، فردوس، سرایان و بشرویه به بیان مشکلات، معضلات و خواسته های خود درخصوص وضعیت راه ها و پروژه های راهسازی، معضلات اراضی مسکونی و کشاورزی، مشکلات کشاورزان و دامداران، تامین آب شرب و کشاورزی، مطالبه دامداران از کارخانجات بزرگ لبنیات، اتصال به خط راه آهن، تخصیص عادلانه بودجه به مناطق مختلف کشور، طفره رفتن معادن از مسئولیت اجتماعی، اجرای طرح نهضت ملی مسکن و مشکلات مردم در پرداخت آورده اولیه، اعتبارات شهرداری های کوچک و اعتبارات فرهنگی شهرستان ها و نیز تامین آب شرب عشایر پرداختند.

انتهای پیام

کد خبر 6357

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =