کد خبر 10021
۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴

الهیان:

آلمان در امور داخلی ایران دخالت نکند

آلمان در امور داخلی ایران دخالت نکند

رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: پیش‌نویس قطعنامه آلمان در نشست ویژه شورای حقوق بشر با موضوع تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای بررسی وضعیت حوادث اخیر کشور، دخالت در امور داخلی ایران است.

به گزارش نمایندگان ما، زهره الهیان رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تشریح نشست ویژه شورای حقوق بشر درژنو علیه ایران اظهار کرد: نشست ویژه شورای حقوق بشر در ژنو امروز با موضوع ایران در ارتباط با حوادث اخیر کشور و با پیشنهاد آلمان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه آلمان پیش نویس قطعنامه‌ای را علیه ایران آماده کرده است تا در این نشست به رای گذاشته شود، افزود: در این پیش نویش انواع اتهامات حقوق بشری علیه ایران مطرح شده است که حقیقتا کذب و دروغ  است.

رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: در این نشست در ظاهر آلمان در راس کار است اما در اصل، غرب و دشمنان ملت ایران تلاش دارند یک ائتلاف علیه جمهوری اسلامی ایران ایجاد کنند؛ این طرح کلانی است که رهبر معظم انقلاب در این رابطه فرموده اند جنگ ترکیبی علیه ایران شکل گرفته وبه اعتقاد بنده همین تحرکات و شیطنت های کشورهای غربی در عرصه بین الملل یک بعد از این جنگ ترکیبی  است.

الهیان تاکید کرد: آمریکا و کشورهای غربی برای تجزیه و بی ثبات سازی ایران همسو و همدست شده اند و هماهنگی هایشان را در کشور همسایه ما انجام دادند و گروهک های تروریستی مثل دمکرات و کومله را در کنار هم نشاندند و آن ها را برای حمله به کردستان ایران تجهیز وحمایت مالی کردند.

وی با بیان اینکه این کشورها در عرصه بین الملل در صدد این هستند تا جمهوری اسلامی را به نقض گسترده حقوق بشر متهم کنند، تصریح کرد: همین کشورها که گروهک های تروریستی داعش و منافقین را تجهیز کرده و تامین مالی کردند و ظرفیت های سرویس های جاسوسی و اطلاعاتی شان را به صحنه آوردند و برنامه حمله به کردستان را داشتند، مدعی نقض حقوق بشر توسط جمهوری اسلامی ایران شدند که اینها طنز روزگار است.

رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: کشورهایی که در طول این ۶۰ روز گذشته با دروغ هایشان و تحریک به خشونت باعث کشتار زنان، کودکان و مردمان بیگناه شدند، امروز ادعای حقوق بشر دارند و ژست حقوق بشری گرفتند و به ایران اتهام حقوق بشری می زنند.

الهیان تاکید کرد: این کشورهای غربی که الان می خواهند ایران را به نقض گسترده حقوق بشر محکوم کنند با تحریم های خود باعث پایمال شدن حق سلامت مردم  ایران شده اند.

وی بیان داشت: این کشورها عنوان نشست ژنو را  تاکید بر حقوق زنان و کودکان ذکر کرده اند اما باید گفت کشورهایی مثل آمریکا، انگلیس،  فرانسه و آلمان نمی توانند دم از حقوق زنان بزنند چرا که با تحریم های این کشورها جان زنان و کودکان  ایران به خطر افتاد و تعدادی از مردم به دلیل نرسیدن دارو و تجهیزات جان خود را از دست دادند.

رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به جنایت آلمان در دفاع مقدس علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: کشور آلمان هیچ وقت نمی تواند از حقوق بشر صحبت کند؛ آلمان با ارسال سلاح شیمیایی به رژیم بعث عراق در زمان جنگ تحمیلی منجر به شهادت ۱۳ هزار شهید از رزمندگان، زنان، کودکان و مردم بیگناه ایران شد که امروز آثار آن از جمله ۱۰۰ هزار مجروح و جانباز شیمیایی در کردستان و در شهر سردشت برای ملت ایران مشهود است.

الهیان خاطر نشان کرد: متاسفانه سازوکارهای حقوق بشری امروز به ابزاری در دست برخی کشورها برای غرض ورزی‌های سیاسی تبدیل شده است یعنی اگر کشوری از آن ها تبعیت نکرده و منافع آن ها را تامین نکند متهم و محکوم به نقض حقوق بشر است و سازوکارها برای فشار به این کشورها به خدمت گرفته می شود.

وی عنوان کرد: در پیش نویس این قطعنامه تلاش شده است تا کمیته حقیقت یاب را ذیل شورای حقوق بشر تشکیل دهند و این کمیته حقیقت یاب با حضور گزارشگر ویژه و سازوکارهای دیده شده، وضعیت حوادث اخیر کشور را بررسی کند که این مسئله دخالت در امور داخلی ایران است و ما اعتراض خودمان را در قالب بیانیه ای که در این نشست قرائت می شود به کشورهای عضو حقوق بشر و جامعه بین الملل اعلام خواهیم کرد.

رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اداه داد: طبق اعلامی که وزیر کشور داشت جمهوری اسلامی ایران کمیته حقیقت یاب  را در ایران تشکیل داده است و بنده به عنوان رئیس کمیته حقوق بشر نامه ای خطاب به سران قوا برای تشکیل هرچه سریعتر این کمیته حقیقت یاب ارسال کردم.

الهیان بیان داشت: با تشکیل کمیته حقیقت یاب که نمایندگانی از قوای سه گانه و نماینده ای از نهادهای مردمی در آن حضور دارند، قاعدتاً نیازی به دخالت کشورهای خارجی و غربی در امور داخلی ما نیست.

رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: اساساً وظیفه این کمیته جبران خسارت هایی که به مردم بیگناه وارد شده و مجازات عاملان و آمران کشتار مردم و البته برخورد با قصور و تقصیری که ممکن است برخی از مسئولین در این زمینه داشته باشند، است؛ این سازوکار نشان دهنده این است که جمهوری اسلامی ایران عزم و اراده جدی برای ترمیم کاستی ها دارد و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند این عزم و اراده وجود دارد که عاملان حوادث اخیر متناسب با جرمشان مجازات شوند.

انتهای پیام

کد خبر 10021

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =